ندای زاگرس – برای نخستینبار پس از مدتها، حضور پلنگ ایرانی در طبیعت بکر شهرستان درهشهر استان ایلام توسط محیطبانان ثبت و مستند شد، این اتفاق، بارقهای از امید را برای حفاظت از گونههای در خطر انقراض در منطقه زاگرس زنده کرد.
به گزارش ندای زاگرس، در یکی از مهمترین رخدادهای زیستمحیطی اخیر، محیطبان «مهدی مامی» با همکاری «عباس نوری» و «نوذر اصلمرز»، موفق به تصویربرداری از یک قلاده پلنگ ایرانی در زیستگاه طبیعی شهرستان درهشهر شدند، این ثبت تصویری نهتنها نشان از وجود گونهای ارزشمند و در معرض خطر دارد، بلکه تأییدی بر پویایی و سلامت نسبی اکوسیستم منطقه است، حضور پلنگ در این ناحیه میتواند بر اهمیت تلاشهای حفاظتی و ضرورت حمایت بیشتر از محیطبانان و زیستگاههای طبیعی تأکید کند.
دیدگاهتان را بنویسید