دوشنبه / ۱ تیر / ۱۴۰۵
×

ندای زاگرس – برای نخستین‌بار پس از مدت‌ها، حضور پلنگ ایرانی در طبیعت بکر شهرستان دره‌شهر استان ایلام توسط محیط‌بانان ثبت و مستند شد، این اتفاق، بارقه‌ای از امید را برای حفاظت از گونه‌های در خطر انقراض در منطقه زاگرس زنده کرد.

فیلم / ثبت لحظه‌ای نادر؛ حضور پلنگ ایرانی در دره‌شهر به تصویر کشیده شد

به گزارش ندای زاگرس، در یکی از مهم‌ترین رخدادهای زیست‌محیطی اخیر، محیط‌بان «مهدی مامی» با همکاری «عباس نوری» و «نوذر اصل‌مرز»، موفق به تصویربرداری از یک قلاده پلنگ ایرانی در زیستگاه طبیعی شهرستان دره‌شهر شدند، این ثبت تصویری نه‌تنها نشان از وجود گونه‌ای ارزشمند و در معرض خطر دارد، بلکه تأییدی بر پویایی و سلامت نسبی اکوسیستم منطقه است، حضور پلنگ در این ناحیه می‌تواند بر اهمیت تلاش‌های حفاظتی و ضرورت حمایت بیشتر از محیط‌بانان و زیستگاه‌های طبیعی تأکید کند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *