کد خبر : 28055
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶

۷۶ زائر مجروح از عراق به مهران منتقل شدند

۷۶ زائر مجروح از عراق به مهران منتقل شدند

دکتر محمد کریمیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: این افراد که در اثر برخورد ۲ دستگاه اتوبوس و خروج ۲ ون از مسیر مجروح شده بودند به مراکز درمانی مهران و سپس مرکز استان منتقل شدند. وی یادآور شد: حال عمومی برخی از این افراد پس از درمان خوب

دکتر محمد کریمیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: این افراد که در اثر برخورد ۲ دستگاه اتوبوس و خروج ۲ ون از مسیر مجروح شده بودند به مراکز درمانی مهران و سپس مرکز استان منتقل شدند.

وی یادآور شد: حال عمومی برخی از این افراد پس از درمان خوب شده و مرخص شده‌اند و تعدادی نیز که نیاز به عمل جراحی داشتند در بیمارستان‌های ایلام مورد عمل جراحی قرار گرفتند و شماری نیز پس از درمان اولیه به استان‌های محل زندگی خود اعزام شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: از ۱۳ مهرماه تا امروز پنج هزار و ۴۱۷ نفر از خدمات درمانی پایگاه ها، مراکز درمانی و بیمارستان‌های مستقر در مسیر مهران بهره‌مند شده‌اند و خدمات درمانی مورد نیاز به آنان ارائه شده است.

دکتر کریمیان تعداد بیماران منتقل شده با آمبولانس را ۹۲۸ نفر اعلام کرد و گفت: همچنین در این مدت ۱۸ مورد توسط بالگرد به بیمارستان منتقل شده‌اند.

وی اظهار کرد: همچنین ۶۴۵ مورد به بیمارستان‌های مرکز استان اعزام که هفت نفر از آنها در مسیر فوت شده‌اند.

وی تاکید کرد: همه نیروها و کادر درمانی و پزشکی استان به صورت کشیک و شبانه روزی در خدمت زوار هستند اما در پایانه مرزی به دلیل ازدحام زیاد جمعیت زوار معمولا تردد تا مرکز درمانی با مشکل مواجه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: تمام خدمات به صورت کامل با حضور شبانه روزی نیروها در پایگاه‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان به زوار ارائه می شود.

دکتر کریمیان همچنین از فعالیت مستمر تیم‌های نظارت محیط برای حفظ سلامت غذایی زوار اشاره کرد و گفت: در ۲ مرحله نظارت و بازرسی کامل توسط این بازرسان از مراکز تهیه و توزیع غذا انجام شده و اکنون بازدیدها نیز همچنان تداوم دارد.

وی به زوار توصیه کرد: به دلیل گرم بودن هوا مایعات به اندازه کافی همراه داشته باشند و در صورت خستگی استراحت کنند تا دچار مشکل نشوند.

وی یادآور شد: زواری که دچار تب، تنگی نفس، سرفه، اسهال و … هستند باید به مراکز درمانی مسیر مراجعه و از خدمات درمانی استفاده کنند.

مرز بین المللی مهران به دلیل برخورداری از مزیت امنیت و کوتاهی مسافت تا عتبات عالیات یکی از کانون‌های پرتردد زوار برای سفر به کربلای معلی است و در شبانه رو گذشته ۲۸۰ هزار نفر از این مرز به عراق تردد داشته‌اند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.