کد خبر : 44963
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۹:۳۴

۳۰ هزار میلیارد ریال برای ساخت آزادراه پل زال – چیلات پیش‌بینی شد

۳۰ هزار میلیارد ریال برای ساخت آزادراه پل زال – چیلات پیش‌بینی شد

احمد کرمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: استان ایلام از طریق ۲ پروژه تهران – کربلا و تهران – نجف به کشور عراق متصل می شود که در مسیر تهران به کربلا پروژه کرمانشاه – حمیل – مهران – زرباطیه در حال اجراست. وی افزود: مسیر دوم از پل

احمد کرمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: استان ایلام از طریق ۲ پروژه تهران – کربلا و تهران – نجف به کشور عراق متصل می شود که در مسیر تهران به کربلا پروژه کرمانشاه – حمیل – مهران – زرباطیه در حال اجراست.

وی افزود: مسیر دوم از پل زال در استان لرستان آغاز و پس از عبور از آبدانان – مورموری و دهلران به مرز چیلات می رسد.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: طول مسیر پل زال به مرز چیلات ۱۲۶ کیلومتر است که به شکل آزادراه اجرا و پس از ورود به کشور عراق به بزرگراه بصره – نجف متصل خواهد شد.

کرمی تاکید کرد: ۳۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای این پروژه پیش بینی شده است که ۴۰ درصد توسط سیستم بانکی ، ۳۰ درصد از سوی سرمایه گذار و ۳۰ درصد را نیز دولت پرداخت می کند.

وی با اشاره به فاصله ۲۴ کیلومتری مرز چیلات تا بزرگراه بصره – نجف در کشور عراق، اضافه کرد: سرمایه گذار پروژه پل زال – چیلات انتخاب و برای دریافت مجوزهای لازم به شورای پول و اعتبار معرفی شده است.

معاون استاندار ایلام در خصوص قطعه حمیل به کرمانشاه گفت: این پروژه با توجه به اینکه از نظر شکلی ارتقا یافته و با شکل بزرگراه درآمده است با تغییراتی اجرا خواهد شد.

کرمی افزود: مسیر ایلام به مهران هم اکنون چهاربانده شده و برای حذف گره های ترافیکی ۲ تونل به طول های ۷۵۰ و ۸۴۰ متر در این مسیر در حال اجراست که حفاری آنها نیز به پایان رسیده است.

وی اظهار داشت: ایلام به کارگاه راهسازی و احداث تونل تبدیل شده و اتصال استان از ۲ مسیر آزادراهی و بزرگراهی به کشور عراق در راستای اهداف پدافند غیرعامل و همچنین تسهیل در گردش مالی و سرمایه گذاری است.

استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۳۰ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است./اختصاصی ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.