تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵

پرونده های پیچیده قضایی ایلام با تشکیل شورای رهنمون قضایی تعیین تکلیف می شود

پرونده های پیچیده قضایی ایلام با تشکیل شورای رهنمون قضایی تعیین تکلیف می شود
ایلام -رییس دادگستری ایلام گفت: تشکیل شورای رهنمون قضایی به ابتکار استان متشکل از قضات باتجربه باعث شد پرونده های دارای پیچیدگی یا تعدد شکات در جلسات این شورا مطرح و توسط این قضات به نتیجه برسد.

عمران علی محمدی روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه روسای جدید و قدیم بازرسی کل استان ایلام، اظهار داشت: باید شورای رهنمون طرح دعاوی نیز در کانون وکلای استان تشکیل و با مشاوره این شورا از طرح دعاوی باطل شکات جلوگیری شود.

وی افزود: نظارت و بازرسی بر عملکرد دستگاه برنامه ها و امور را بر مدار قانون قرار می دهد و به همین منظور و با هدف اجرای صحیح قوانین در دستگاه ها و ادارات سازمان بازرسی شکل‌ گرفت.

رییس کل دادگستری ایلام ادامه داد: بازرسان به واسطه وظایف خطیر خود در شناخت نیروهای متعهد و توانا نقش موثر دارند و در کنار نظارت بر تمام مسائل، باید در چارچوب قانون منعطف باشند.

علی محمدی با بیان اینکه برای خدمت رسانی به مردم ‌اجرای قانون و مقررات حرف اول را می زند، یادآور شد: کمیته مدیریت تخلفات و جرائم نهادهای پر تخلف تشکیل شده که در این کمیته مسوولان این دستگاه ها در مورد تخلف و قانون گریزی های احتمالی توجیه می شوند.

وی اضافه کرد: دولت سیزدهم یک دولت مردمی و امیدآفرین در جامعه برای رفع مشکلات است و همراهی مردم و مسوولان با دولت همسو با قانون و در روستای سیاست های ابلاغی رهبری به پیشبرد برنامه های دولت منجر می شود.

رییس کل دادگستری ایلام از راه اندازی مجدد پنج کارخانه تعطیل شده، راه اندازی ۲۲ کارخانه نیمه تعطیل، رفع مانع تولید برای ۲۳ کارخانه، افزون بر ۳۱ هزار متر رفع تصرف خانه باغ یا فضای متروکه برای استفاده در شهرک های صنعتی و به مدار فعالیت درآوردن این واحدها، رفع تصرف حریم رودخانه ها ۴۷ مورد، ۶ مورد جلوگیری از تصرف رودخانه ها را از جمله اقدامات موثر استان در سال گذشته با همکاری دستگاه قضا و بازرسی برشمرد.

علی محمدی افزود: سال گذشته ۵۰ درصد پرونده های استان منجر به صلح و سازش شد و ۳۷ درصد کاهش پرونده های معوق و معطل، ۶۱۵ مورد چ بازدید از زندان و فراهم شدن آزادسازی ۶۷۴ نفر، جذب چهار میلیارد تومان اعتبار توسط شورای صلح و سازش با کمک خیرین و آزادسازی ۱۲۱ نفر زندانی سال پیش صورت گرفت.

رییس دادگستری استان ایلام تاکید کرد: در صورت تحقق و پرداخت حقوق عامه مردم در چارچوب قانون، پرونده های قضایی استان کاسته می شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام نیز گفت: در دستگاه های نظارتی اصل بر پیشگیری و اشراف بر عملکرد مجموعه ها باشد و حضور میدانی منجر به اشراف بر عملکرد دستگاه ها و کاهش خسارات و ضربه به نیروی انسانی می شود.

محمدسبحان حسنی با بیان اینکه در حوزه صیانت پیشگیری موضوع بسیار مهمی است، افزود: دستگاه های نظارتی و اجرایی به گونه ای عمل نکنند که شجاعت و قدرت ریسک برای رفع مشکلات را از مدیران بگیرند ، دستگاه های نظارتی در چارچوب رعایت قانون مدیران را به خدمت بهتر به مردم تشویق و البته با هرگونه تخلف و انحراف اداری برخورد کنند.

به گزارش ایرنا، در این آیین مالک روشنی به عنوان بازرس کل به جای مهدی اصلانی کرچی منصوب شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.