کد خبر : 30344
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۵

وزیر بهداشت:

همراهی مردم بزرگترین نیاز حوزه درمان است

همراهی مردم بزرگترین نیاز حوزه درمان است

پایگاه خبری تحلیلی ندای زاگرس (www.nedayezagros.ir) سعید نمکی روز پنج‌شنبه در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در ارستان افزود: در زمان حاضر به دلیل افزایش شیوع بیماری‌های غیرواگیر به همراهی مردم در تغییر روش زندگی، تحرک منظم و خودداری از مصرف نمک و چربی‌ها نیاز داریم که می‌تواند در کاهش آمار ابتلا موثر باشد. وی

پایگاه خبری تحلیلی ندای زاگرس (www.nedayezagros.ir)

سعید نمکی روز پنج‌شنبه در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در ارستان افزود: در زمان حاضر به دلیل افزایش شیوع بیماری‌های غیرواگیر به همراهی مردم در تغییر روش زندگی، تحرک منظم و خودداری از مصرف نمک و چربی‌ها نیاز داریم که می‌تواند در کاهش آمار ابتلا موثر باشد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به بحث خودمراقبتی از سوی مردم بیان کرد: هر خانه یک پایگاه سلامت از جمله طرح‌های جدید وزارت بهداشت است که در این راستا به اجرا درمی‌آید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: میزان ابتلا به بیماری آنفلوانزا امسال به نسبت سال گذشته کمی بیشتر بود که البته موارد مهار شده اما انتظار می‌رود مردم با توجه به هشدارها از جمله شست و شوی منظم دست‌ها، خودداری از روبوسی، استفاده از ماسک و مراجعه به‌هنگام به پزشک در صورت بروز مشکلات تنفسی، از افزایش شیوع جلوگیری کنند.

وی در ادامه بزرگترین چالش موجود را بحث تحریم‌ها برشمرد و تصریح کرد: آمریکایی‌ها با وجود اینکه اعلام می‌کنند مانعی بر روی تجارت دارو و مواد غذایی ندارند، اما دروغ می‌گویند.

نمکی اضافه کرد: تهیه دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز مردم در زمان حاضر چالشی جدی برای وزارت بهداشت است اما خوشبختانه با دور زدن راه‌های بسته، تا کنون نگذاشتیم مردم در این زمینه در تنگنای واقعی قرار بگیرند.

وی تاکید کرد: مشکلی از نظر کمبود در داروهای اساسی نداریم اما در برخی موارد مانند عده‌ای از مردم اردستان که نوع خاصی از انسولین را مصرف می‌کنند، کاستی وجود داشت که تلاش می‌شود تا اوایل هفته آینده به دست بیماران برسد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین یادآور شد: با وجود همه کمبودها و تحریم‌های شدید نزدیک به یک هزار طرح جدید امسال در کشور بهره‌برداری شده و از جمله هشت هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی در مناطق محروم راه‌اندازی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به سفر یک‌روزه به اردستان در راستای بررسی و ارزیابی مشکلات و مسایل این شهرستان تشریح کرد: مردم منطقه خواستار مجوز بیمارستان ۳۲ تختخوابی در شهر زواره بودند که با توجه به حضور معاونت درمان وزارت بهداشت در این سفر، مجوز مورد نیاز صادر شد.

نمکی افزود: برخی کمبودها از جمله در زمینه تامین نیروهای پزشکی و خدماتی نیز وجود داشت که قرار شد نیروهایی متخصص از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان به صورت دوره‌ای در منطقه حضور یافته و در این زمینه اقدام کنند.

وی همچنین بیان کرد: مشکلاتی مانند تامین آمبولانس برای جابه‌جایی بیماران در شهر مهاباد، اقامت همراهان بیمار، آشپزخانه و تعمیرات و برخی دستگاه‌ها و تجهیزات وجود دارد که قرار شد روز شنبه با برگزاری نشستی در وزارتخانه حل و فصل شود.

به گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برای بحث معوقه‌های بیمه‌ای در شهرستان اردستان نیز دست‌کم ۵۰ درصد مبلغ از هفته آینده پرداخت خواهد شد.

بازدید از چند مرکز خدمات جامع سلامت و بیمارستان شهید بهشتی اردستان از جمله برنامه‌های سفر یک‌روزه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شهرستان‌ اردستان بود.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان با برخورداری از ۲۴ خانه بهداشت و یک بیمارستان در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.