تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۷

نکونام: هیچ وقت به خبرنگاران بی‌احترامی نکرده‌ام/ قول قهرمانی نمی‌دهم

نکونام: هیچ وقت به خبرنگاران بی‌احترامی نکرده‌ام/ قول قهرمانی نمی‌دهم
تهران- سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران گفت: هیچ وقت به خبرنگاران بی‌احترامی نکرده‌ام و نخواهم کرد اما باید شرایط برای آمدنم به نشست خبری مهیا باشد.
جواد نکونام سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران امروز یکشنبه در نشست خبری پیش از دیدار مقابل ذوب‌آهن اصفهان در چارچوب هفته بیست‌وششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: هیچ بازی‌ای برای ما تا پایان فصل راحت نیست. پنج بازی دیگر داریم و باید با تمام تمرکز، تلاش کنیم تا به موفقیت برسیم. می‌دانیم کجای کار هستیم و چه چیزی می‌خواهیم.
وی افزود: با بازیکنان که صحبت می‌کردیم همه از اهمیت بازی و اینکه چه مسئولیت بزرگی روی دوش ما قرار دارد، اطلاع داشتند. باید در هر بازی بهترین عملکرد را داشته باشیم بعدش هر اتفاقی که بیفتد، تقدیر ماست.
نکونام در خصوص حاضر نشدندش در نشست‌های خبری گفت: من دوست دارم همیشه حتی در حالت دعوا و دوستی پاسخگو باشم، اما شرایط خیلی مهم است. همین الان تیمم تمرین دارد و در رختکن است و من اینجا جواب می‌دهم. اگر شرایط باشد می‌روم و اگر نباشد نمی‌روم. کسی نمی‌تواند به من بگوید به سازمان لیگ بیا. شما تمام دنیا را نگاه کنید، کنار زمین تمرین‌شان سالن کنفرانس خبری دارند و کنفرانس را انجام می‌دهند و می‌روند.
سرمربی استقلال افزود: امروز که خوب است که توانسته‌ام بیایم و کمی دیر به تمرین می‌رسم، اما اگر در هتل المپیک حضور داشته باشم و بخواهم از آن طرف تهران به کنفرانس بیایم در این ترافیک چه کار کنم؟ بنابراین، وقتی نتوانیم بیایم، نمی‌آیم. هیچ وقت به خبرنگاران بی‌احترامی نکرده‌ام و نخواهم کرد. این اتفاق باید درست شود و سازمان لیگ باید شرایط را مهیا کند. اگر من در این فوتبال مربیگری کنم و باشم، اما نتوانم به کنفرانس بیایم، نخواهم آمد. البته به این معنی نیست که به خبرنگاران بی‌احترامی می‌کنم. به برنامه‌ریزی اشاره کردم و این موضوع باید درست شود.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا تغییرات مدیریتی، به نتایج تیم کمک می کند یا نه، بیان کرد: هر تیمی که متحدتر باشد، قطعا نتایج بهتری می‌گیرد. نه فقط برای جام گرفتن، در هر جایی گروهی بهتر شود، موفق‌تر است. آتیلا حجازی و پدر مرحومش یک نام پرافتخار برای باشگاه هستند و افتخار داریم که کنار ما حضور دارد. حضور علی عسکری و سردار شهریاری در این مدت نشان داده که تیم، باشگاه و این مالکیت برای آنها اهمیت دارد. می‌توانیم کارهایمان را انجام دهیم و صحبت‌های خوبی کرده‌ایم. آینده در دستان این عزیزان است و دوست داریم که این تیم استقلال بتواند بهترین نتایج را بگیرد. هیچ قولی نمی‌توانیم بدهیم مگر اینکه تا آخرین لحظه تلاش کنیم. طی جلساتی که با فرشید سمیعی سرپرست مدیرعاملی باشگاه داشتیم، قرار شد که از هفته آینده بحث تمدید قراردادها با بازیکنان را داشته باشیم.
سرمربی استقلال در رابطه با اینکه چه صحبتی با هواداران دارد که دیگر تقابل بین اصفهان و تهران مثل دیدار پرسپولیس و سپاهان جنجالی نشود، گفت: ما تقابلی نداریم و همه برای یک کشور هستیم. همه با هم دوست هستیم و خواهشاً عوامل تیم‌ها را روبه‌روی هم قرار ندهید. قسم می‌خورم آن صحبت‌ها (اشاره به اظهارات لیدر سپاهان) را گوش نکرده‌ام. من را می‌شناسید که صادقانه صحبت می‌کنم، ولی اگر هر کسی اشتباهی می‌کند، باید تاوانش را بدهد. نمی‌توان منکر رویکرد هواداران ما شد. بازی قبلی خودم روی سکو بودم، هواداران رقیب به من بی احترامی کردند ولی باید این را بپذیریم چون متاسفانه در فوتبال ما وجود دارد. در مورد اتفاقی که افتاده نمی‌توانم صحبتی داشته باشم ولی در مورد هواداران خودمان دوست دارم با لباس آبی و هر چیزی که دارند ورزشگاه کاملا آبی باشد تا به امید خدا بتوانیم یک بازی خوب انجام دهیم و به موفقیت برسیم.
وی در مورد آخرین وضعیت مصدومیت آرمین سهرابیان و رافائل سیلوا برای دیدار مقابل ذوب‌آهن عنوان کرد: این هفته خداراشکر با ما تمرین کردند و امروز آخرین تمرین را داریم، اما اینکه فردا از آنها استفاده شود یا نه به شرایط بازی بستگی دارد. هر دو بازیکن برای بازی فردا در کنارمان خواهند بود.
سرمربی تیم فوتبال استقلال در رابطه با قضاوت کوپال ناظمی در دیدار فردا و حواشی که قبلا با این داور داشته، اظهار داشت: ناظمی داور خوب و شناخته شده‌ای است، ولی اشتباه فاحش او برای ما اتفاق افتاده است. در بازی فولاد خوزستان و مس رفسنجان دقیقه ۱+۹۰ روی اشتباه گل خوردیم. این چیزها بزرگ بوده است. در کل ایشان داور خوبی هستند ولی این نگاه وجود دارد چون آخرین باخت استقلال، با حضور ایشان بوده و روی اشتباهی بوده که قطعا ناخواسته بود. نگاه ما تا فردا مثبت است و همه چیز را در بازی می‌بینیم. من خودم فوتبال بازی کرده‌ام. دیدید که من یک بازی را ۲ بر صفر باختم و با اینکه اشتباه داوری وجود داشت، هیچ اعتراضی نکردم. با همان داور یک بر صفر برنده شدیم و اعتراض شدیدی کردم، چون فوتبال را می‌فهمم. منظورم این نیست که داوری را بلد هستم و بخواهم به داوران جسارت کنم، ولی می‌دانیم چطور قضاوت می‌کنند و چطور خطا می‌گیرند. به داوران احترام می‌گذاریم و دوست نداریم حقی از تیمی ضایع شود. این اواخر اما، اتفاقاتی افتاد که نمی‌توانستیم اعتراض نکنیم. همه می‌بینند چه اتفاقاتی افتاده است. نگران هستیم ولی به داوران اعتماد می‌کنیم.
نکونام در رابطه با نتایج خوب خراج از خانه ذوب‌آهن در این فصل اظهار داشت: آمار و ارقام برای رسانه و آنالیزور جذاب است ولی در فوتبال دو تیم مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند، ولی فردا هر تیمی که بهتر باشد بازی را می‌برد.
سرمربی استقلال در واکنش به انتقادها و اظهارنظرها به سبک بازی این تیم گفت: من هر کاری دلم بخواهد انجام می‌دهم.
او درباره مسائل پرداختی مالکان جدید استقلال گفت: این صحبت‌ها مربوط به کار های مدیریتی است و چیزی نیست که من به آن ورود کنم.
سرمربی تیم فوتبال استقلال با این سوال هم روبه‌رو شد که برای او تفاوتی دارد که چه کسی مدیرعامل استقلال شود، تصریح کرد: من تابع باشگاه هستم. من دوست دارم اتفاقات خوب برای تیمم بیفتد و چارچوبم مشخص است.
نکونام در واکنش به تاثیر امضای تسویه حساب گرفتن از بازیکنان گفت: خیالتان راحت باشد هیچ تاثیری نمی‌گذارد.
سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره بحث تغییر نام این باشگاه نیز گفت: یک چیزهایی می‌گویید که دست من نیست و نمی‌توانم نظر بدهم. اگر دست من بود که چیزی تغییر کند، نظر می‌دهم. استقلال برای ایران است و هر تصمیمی گرفته شود اسم تیم استقلال است و با افتخار زیر پرچمش بازی می‌کنیم.
نکونام در رابطه با فلسفه فوتبالیش اظهار داشت: در فوتبال دو تیم مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و یک تیم در پایان می‌برد، دوست دارم تیم من ببرد.
تیم فوتبال استقلال تهران فردا در چارچوب هفته بیست و ششم لیگ برتر از ساعت ۲۰:۳۰ به مصاف ذوب‌آهن می‌رود./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.