تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء: همه گزینه‌های دشمنان علیه ایران شکست خورده است

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء: همه گزینه‌های دشمنان علیه ایران شکست خورده است
تهران- فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: دشمنان خبیث ملت ایران هر کاری که می‌توانستند، علیه ملت ایران انجام داده‌اند و گزینه‌های تهدید دشمن با مقاومت ملت ایران به شکست انجامیده است.

سرلشکر غلامعلی رشید روز یکشنبه در آیین گرامیداشت سالگرد شهادت سردار «حسن باقری» و شهدای اطلاعات عملیات سپاه که در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) برگزار شد، گفت: حوادث بزرگ انقلاب و جنگ و نام و یاد بزرگان، برای جامعه ایران، هویت‌ساز و قدرت‌ساز است و بنیان‌های نظام ارزشی و شالوده قدرت ما را تشکیل می‌دهد.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) با بیان اینکه امروز بدون یاد و نام و تبیین تفکر، رفتار و عملکرد شهدای بزرگی همانند شهید حسن باقری فهم برخی از مهم‌ترین مسائل تاریخی و راهبردی در جنگ و دهه ۶۰ امکان پذیر نخواهد بود، تصریح کرد: فهم مسائل تاریخی و راهبردی در جنگ، بدون فهم تفکر و عملکرد شهید حسن باقری قابل دست یابی نخواهد بود.

وی ادامه با یادآوری دیدگاهها و راهبردهای شهید باقری درباره جنگ، این نکته را یادآور شد که روش های او در پیروزی عملیات‌های بزرگ در سال دوم جنگ و فتح خرمشهر تاثیر داشت.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء (ص) بر تربیت نیروهایی همچون شهید باقری در نیروهای مسلح تاکید کرد و گفت: این شهید فرماندهی بن بست شکن و یک استراتژیست واقعی بود.

وی خاطر نشان کرد: مهمترین ویژگی فرماندهان جنگ از جمله شهید باقری این بود که ماهیت قدرت دشمن و همچنین ضعف‌هایش را از طریق قدرت اشراف اطلاعاتی شناخت و زمینه برون رفت از بحران اشغال را با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی فراهم کردند.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیا (ص) با بیان اینکه اکنون قدرت دفاعی و تهاجمی نیروهای مسلح ما نسبت به چهار دهه گذشته در اوج انسجام و قدرت است، خاطرنشان کرد: دشمنان خبیث ملت ایران (آمریکایی‌های متجاوز و صهیونیست‌ها به همراه سایر دولت‌های مستکبر اروپا) هر کاری که می‌توانستند، علیه ملت ایران انجام داده‌اند و گزینه‌های تهدید دشمن علیه ملت ایران تماماً به اجرا گذاشته شده و با مقاومت ملت ایران به شکست انجامیده است.

به گزارش ایرنا، آیین گرامیداشت سالگرد شهادت سردار شهید حسن باقری و شهدای اطلاعات عملیات سپاه روز یکشنبه با حضور سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) برگزار شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.