تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴

ساخت ۲۱۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح در دست اجراست

ساخت ۲۱۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح در دست اجراست
ایلام - کار ساخت ۲۱۰ هزار واحد مسکونی معادل حدود ۴۷ درصد تفاهم نامه بین نیروهای مسلح و وزارت مسکن و شهرسازی

در دست اجرا است، گفت: ۱۶۰ پروژه ساخت مسکن برای نیروهای مسلح کشور در سطح کشور به صورت فعال در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار “سیدمجید ابن الرضا” روز پنج شنبه در جلسه شورای مسکن نیروهای مسلح استان ایلام، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب از نیروهای مسلح خواسته‌اند برابر قانون مطیع‌تر از دیگر دستگاه‌ها و مردم باشند، مقام معظم رهبری تاکید فرمودند که مسکن خیلی از مسأله مهمی است و هر چه می توانید در این بخش کار کنید و رییس جمهور نیز توجه ویژه ای به این موضوع داشته اند.

وی با بیان اینکه باید به صورت جهادی‌ در راستای تامین مسکن نیروهای مسلح پای کار بود، افزود: استان ایلام نیز می تواند از جمله استانهایی باشد که با تدابیر مسولان استان می‌تواند در زمینه تامین مسکن نیروهای مسلح موفق باشد.

رییس قرارگاه تامین مسکن نیروهای مسلح با بیان اینکه نرخ سهم مسکن در سبد خانوارهای کشور عدد بالایی را نشان می دهد، بیان کرد: براساس اعلام رسمی وزارت راه و شهرسازی ۴۵ درصد از مردم در شهرهای بزرگ، توان برطرف کردن نیاز مسکن خود را ندارند و در نیروهای مسلح نیز وضعیت به همین منوال است.

سردار ابن رضا با تاکید بر اینکه هم‌اکنون میانگین قیمت مسکن در کشور هر متر مربع ۲۸۰ میلیون ریال است، گفت: سهم نیروهای مسلح از تسهیلات مسکن سهم بسیار کمی بوده است که با تدابیر انجام شده از سوی دولت و تاکیدات ریاست محترم جمهوری مقرر شده است که ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح تامین شود.

فرمانده قرارگاه مسکن نیروهای مسلح افزود: از ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی تعهد شده برای کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح، ۱۵۰ هزار واحد آن سهم آجا، ۱۰۰ هزار واحد سپاه، ۱۷۵ هزار واحد فراجا، ۱۵ هزار ودجا، ۱۰ هزار اعضای وابسته و ۵۰ هزار واحد برای رزمندگان معسر خواهد بود.

سردار ابن الرضا ادامه داد: ۶۴ درصد نیروهای فراجا فاقد مسکن هستند و نیروهای ارتش با ۵۸ درصد، سپاه ۳۴ درصد و وزارت دفاع با ۳۰ درصد در رتبه‌های بعدی محرومیت از مسکن قرار دارند.

وی گفت: با هماهنگی و انعقاد تفاهم نامه با بانک مسکن سال گذشته ۱۶۰ هزار میلیارد ریال و امسال ۲۰۰ میلیارد ریال برای تامین مسکن نیروهای مسلح اختصاص یافته است.

سردار ابن رضا بیان کرد: ظرفیت صنعتی سازی با هماهنگی های انجام شده تلاش می شود در سطح کشور توسعه داده شود که نقش مهمی در راستای تسریع در ساخت مسکن در کشور خواهد داشت که بر این اساس یک ساختمان ۱۲ طبقه را می‌توان ظرف مدت چهار ماه تکمیل و ساخته شود.

وی ابراز کرد: با استفاده از ظرفیت صنعتی سازی واحدهای مسکونی با هماهنگی های انجام شده، تلاش می شود در سطح کشور طرح ملی نهضت مسکن توسعه داده شود که نقش مهمی در راستای تسریع در ساخت مسکن در کشور خواهد داشت.

رییس قرارگاه تامین مسکن نیروهای مسلح تصریح کرد: تا کنون ۴۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات از طریق بانک ها برای تامین مسکن نیروهای مسلح دریافت شده است.

سردار ابن رضا با بیان اینکه از همه ظرفیت های نیروهای مسلح با اولویت حفظ آمادگی نظامی پای کار تامین مسکن برای نیروهای مسلح خواهند آمد، گفت: هم‌اکنون کار ساخت ۲۱۰ هزار واحد مسکونی حدود ۴۷ درصد تفاهم نامه بین نیروهای مسلح و وزارت مسکن و شهرسازی پیش رفته است.

به گفته سردار ابن رضا ۱۶۰ پروژه ساخت مسکن برای نیروهای مسلح کشور در سطح کشور به صورت فعال در حال اجراست که تا پایان امسال و سال آینده مشکل مسکن نیروهای مسلح در برخی استان ها کاملا مرتفع می شود.

به گزارش ایرنا، نشست قرارگاه مسکن نیروهای مسلح به ریاست “بهرام‌نیا” استاندار ایلام و با حضور سردار “ابن‌رضا” فرمانده قرارگاه مسکن نیروهای مسلح و سایر اعضاء در سالن جلسات شهید ملکشاهی استانداری ایلام برگزار شد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.