کد خبر : 14627
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱

استاندار ایلام:

راه سیل را با اقدامات پیشگیرانه سد کردیم

راه سیل را با اقدامات پیشگیرانه سد کردیم

قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه در دیدار با معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وزارت و رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بانک توسعه تعاون از پیشگیری بعنوان مهم ترین اصل مدیریت بحران یاد کرد و افزود: با تمهیدات پیشگیرانه راه سیل را سد کردیم و اگر این مهم انجام نمی شد خسارات

قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه در دیدار با معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وزارت و رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بانک توسعه تعاون از پیشگیری بعنوان مهم ترین اصل مدیریت بحران یاد کرد و افزود: با تمهیدات پیشگیرانه راه سیل را سد کردیم و اگر این مهم انجام نمی شد خسارات جانی حتمی بود.
وی افزود: استان ایلام سال گذشته در بسیاری از حوزه ها مناسب عمل کرد و و پروژه های عظیمی در دست اجرا دارد که می تواند نقش مهمی در توسعه این استان داشته باشند.
سلیمانی دشتکی یکی از این پروژه ها را آغاز عملیات اجرایی ۲ پروژه مهم دانا و دانان در اردیبهشت ماه امسال عنوان کرد و گفت: اعتبار اجرای شرکت لرزه نگاری ژئوفیزیک دانا بالغ بر ۶ هزار میلیارد ریال است که این پروژه در زمینه اکتشاف نفت و گاز در تنگه بیجار و در یک بازه زمانی سه ساله فعالیت می کند و می تواند نقش مهمی در شروع بکار و راه اندازی فاز ۲ پالایشگاه گاز ایلام داشته باشد.
استادار ایلام به سیل اخیر ایلام اشاره کرد و گفت: ستاد بازسازی و بازتوانی مناطق سیل زده ایجاد شده و با همسو کردن دستگاه های امداد رسان و خدماتی برای کمک به سیل زدگان و رفع نیازهای ضروری آنها در مرحله اول اقدام فوری می شود.
وی افزود: با تمهیدات لازم و تخلیه مناطق آسیب زا و اطلاع رسانی بموقع از تلفات انسانی پیشگیری کردیم و هنگام حادثه نیز به سرعت وارد کار شدیم که نتیجه آن حضور بیش از ۲۸ هیات بلند پایه کشوری و لشکری به مناطق سیل زده استان بود.
وی ادامه داد: ترمیم جاده های عشایری و روستایی همچین جابجایی سیل زدگان و اسکان آنان در مناطق امن در دستور کار فوری این ستاد قرار دارد.
استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش به همایش بزرگ اربعین اشاره کرد و گفت: سال گذشته بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از مرز مهران تردد کردند که پیش بینی می شود امسال با حذف هزینه ویزا این تعداد به پنج میلیون نفر افزایش یابند.
مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان ایلام نیز در این دیدار گفت: سیل اخیر در کشور مشکلات فراوانی بوجود آورد اما در استان ایلام با مدیریت صحیح و پیگیری های مدیریت استان با وجود ریزش بیشترین بارندگی ها هیچ تلفات جانی در بر نداشت.
شکراله شیرخانی افزود: آسیب سیل در شهرستان های سیروان و دره شهر جدی تر بوده و ۹۰ تعاونی بالغ بر سه میلیارد ریال دچار خسارت شدند.
وی یاداور شد: برای خدمت رسانی به سیل زدگان بخصوص تعاونی ها انتظار داریم تسهیلات ارزان قیمیتی را برای آغاز فعالیت و جبران خسارت های خود دریاقت کنند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.