کد خبر : 40126
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹

ثبت‌نام هفت هزار کارگر ایلامی برای دریافت بیمه بیکاری

ثبت‌نام هفت هزار کارگر ایلامی برای دریافت بیمه بیکاری

شکراله شیرخانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این افراد در ۲ ماه ابتدای سال در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که پرونده چهار هزار و ۶۰۰ نفر آنان بررسی نهایی شده و مشمول بیمه بیکاری می‌شوند. وی با بیان اینکه دولت در شرایط سخت اقتصادی کارفرمایان را تنها نمی‌گذارد، افزود: دولت

شکراله شیرخانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این افراد در ۲ ماه ابتدای سال در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که پرونده چهار هزار و ۶۰۰ نفر آنان بررسی نهایی شده و مشمول بیمه بیکاری می‌شوند.
وی با بیان اینکه دولت در شرایط سخت اقتصادی کارفرمایان را تنها نمی‌گذارد، افزود: دولت برای آن دسته از کارفرماهایی که کارگران خود را اخراج نکرده‌اند بسته حمایتی در نظر گرفته است که به ازای هر کارگر ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان تسهیلات ۱۲ درصد پرداخت می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام از ثبت نام ۸۵۷ کارفرما برای دریافت این تسهیلات(بسته حمایتی) خبر داد و یادآور شد: همچنین ۲ هزار و ۴۳۷ خانوار از بسته های حمایتی و معیشتی کرونا طی چهار مرحله برخوردار شده اند و مبالغی به حساب آنها واریز شده است.
شیرخانی اضافه کرد: سهم استان از تسهیلات تعیین شده برای جبران آسیب های ناشی از کرونا به صنوف و مشاغل خرد ۲۱۶ میلیارد تومان است که همه باید اطلاع رسانی کنند واحدهای آسیب دیده در سامانه ثبت نام کنند تا بتوانند از این تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد بهره مند شوند.
وی گفت: اکنون ۱۴ رسته با ۱۵۰ زیر مجموعه فعالیتی برای کسب و کارهای ناشی از کرونا شناسایی شده
مدیسرکل تعاون، کار و رافه اجتماعی ایلام ادامه داد: با تلاش استاندار ایلام در پویش های مردمی و جمع آوری کمک ها سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جمع آوری شد که بر اساس سامانه ای که طراحی کرده بودیم شش هزار و ۴۰۰ نفر به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان به حساب آنها واریز شد.
شیرخانی گفت: سعی شد در راستای حفظ شان و کرامت خانواده ها و همچنین جلوگیری از ایجاد تورم برخی اقلام کمک ها به صورت نقدی واریز شود.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.