کد خبر : 18645
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱:۰۹

برداشت گندم در ایلام به ۱۸۰ هزار تن رسید

برداشت گندم در ایلام به ۱۸۰ هزار تن رسید

کامران سلیمان پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: پیش بینی می شود که از مجموع ۱۴۰ هزار هکتار اراضی دیم و آبی استان، برداشت گندم استان به ۲۷۰ هزار تن در سال جاری برسد. وی ادامه داد: ۴۰ مرکز دولتی و خصوصی برای خرید و ذخیره سازی گندم

کامران سلیمان پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: پیش بینی می شود که از مجموع ۱۴۰ هزار هکتار اراضی دیم و آبی استان، برداشت گندم استان به ۲۷۰ هزار تن در سال جاری برسد.

وی ادامه داد: ۴۰ مرکز دولتی و خصوصی برای خرید و ذخیره سازی گندم با ظرفیت ۴۰۰ هزار تن در استان ایلام فعال است و بهای گندم خریداری شده نیز به کشاورزان توسط بانک کشاورزی استان در کمترین زمان ممکن پرداخت شده است.

مدیرشرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام افزود: کیفیت گندم تولیدی در شهرستان‌های دهلران و مهران از مرغوبیت لازم برخوردار است و این مرغوبیت برابر با استانداردهای مرتبط با این محصول است.

سلیمان پور اظهار داشت: همه ساله گندم به میزان مصرف استان برای تولید آرد و نان ذخیره و مابقی آن پی از اتمام فصل برداشت به سایر استانها ارسال می شود.

وی یادآور شد: همچنین ۱۱ هزار هکتار از اراضی زراعی ایلام به زیر کشت کلزا اختصاص یافته که پیش بینی می‌شود ۲۰ هزار تن محصول در استان برداشت شود.

در حال حاضر حجم تولیدات همه بخش‌های کشاورزی استان ایلام در مجموع به بالای یک میلیون تن در سال رسیده است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.