تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵

امام جمعه ایلام: اربعین نقطه آغاز ظهور است

امام جمعه ایلام: اربعین نقطه آغاز ظهور است
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه اربعین نقطه آغاز ظهور حضرت مهدی موعود (عج) است، گفت:

 

موکبداران اربعین بدون شک زمینه سازان ظهور هستند و جلوه‌های تربیتی منتظران ظهور در همین موکب‌ها تجلی پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین”اله نورکریمی تبار ” روز چهارشنبه در آیین تجلیل از موکبداران اربعین اظهار کرد: ایلام به لطف آقا سیدالشهدا (ع) مفتخر به عنوان میزبانی زائران اربعین حسینی شده است و مردم این استان خالصانه و خودجوش در خدمت زائران اربعین حسینی هستند.

وی اربعین را سرشار از ایثارگری دانست و افزود: در ایام اربعین، زوار و موکبداران در کنار هم، تمامی داشته های خود را خالصانه تقدیم بارگاه ملکوتی حضرت امام حسین (ع) و زائران حضرتش می کند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: در ایام اربعین مردم ایلام رسم مهمان نوازی و تکریم زائران را به جای می آورند و اخوت و وحدت اسلامی در همه جا دیده می شود.

وی تاکید کرد: خدمتگزاری به زائران اربعین توفیقی از جانب امام حسین (ع) به موکبداران است و بی تردید دعای خیر زائران سرنوشت خادمان و دلسوختگان اربعین را به نیکی تغییر می دهد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه مهمترین نیاز اربعین در استان بحث فرهنگی معرفت افزایی زوار اربعین است که باید تلاش بیشتری در این زمینه صورت گیرد، گفت: آداب زیارت و زیارت با معرفت از مهمترین نیازهای زمان اربعین است که باید جزوی از فعالیت های موکب داران قرار گیرد.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه باید فرهنگ خادمین ما افزایش پیدا کند، زمینه نماز جماعت در موکب های اربعین باید فعال شود، خاطرنشان کرد: یک نفر روحانی باید در کنار هر موکب فعال باشد و نسبت به سوالات شرعی پاسخگوی زوار باشد، چراکه خیلی از زوار دارای پرسش هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام نیز در این مراسم اظهار کرد: در مراسم باشکوه اربعین موکبداران نقش محوری و اساسی در خدمتگزاری به زائران را دارند و آنها بدون هیچ چشمداشت مادی داشته ها و توان خود را در طبق اخلاص می گذارند تا خادم زائران اربعین باشند.

“محمدسبحان حسنی” موکبداران را نماد مردمی بودن اربعین معرفی کرد و افزود: همه ساله نقش موکبداران و خادمان مردمی پررنگ تر می شود که این موضوع بیانگر توجه ویژه مردم استان ایلام به خدمتگزاری خودجوش زائران اربعین است.

وی با بیان اینکه دامنه خدمت گذاری به زائران گسترده و متنوع است، اظهار کرد: ایام اربعین بهترین فرصت برای معرفت افزایی زائران در خصوص شناخت فلسفه اربعین و اهداف شکل گیری قیام عاشورا است که باید به طور جدی برای سال‌های آتی به آن پرداخته شود.

حسنی تاکید کرد: در سال های اخیر پیاده‌روی اربعین که از دل محرم و صفر برخواسته باعث پویایی اسلام، معرفی این دین و مکتب الهی به اقصی نقاط دنیا و اشاعه فرهنگ حسینی به جهانیان شده است.

وی ادامه داد: شور و حال اربعین مردم دلداده را از اقصی نقاط دنیا به سمت کربلا می کشاند و ایلام نیز به برکت عنایت اهل بیت (ع) یکی از دروازه های اصلی ورود به عتبات عالیات است.

به گفته حسنی در جغرافیای پهناور ایران اسلامی مهران به عنوان اصلی ترین و مهترین گذرگاه زمینی کشور برای ورود زائران به کربلای معلی است.

وی با اشاره به اینکه مردم ایلام خدمتگزاری به زائران را افتخاری مهم برای خود می‌دانند، اضافه کرد: اما باید زیرساخت های استان در حوزه اربعین برای سنوات آینده توسعه یابد.

وی افزود: در کنار زیرساخت‌های عمرانی نباید از مقوله مهم و فرهنگی معرفت زایی اربعین غافل ماند چرا که راهپیمایی عظیم و حضور گسترده مردم در اربعین اگر همراه با شناخت باشد زمینه ساز ظهور خواهد بود.

وی یادآور شد: قیام عاشورا برای مقابله با ظلم و زنده نگاهداشتن اسلام بود که در آن نبرد امام حسین (ع) با سپاهی اندک در برابر لشکری بزرگ صف آرایی کردند و باوجود شهادت و کشته شدن در راه خدا اما پرچم ظلم ستیزی و مرگِ باعزت را برای همیشه در تاریخ برافراشتند.

حسنی با اشاره به مبارزه مردم فلسطین با رژیم صهیونیستی اظهار کرد: امروز نیز مقاومت و تلاش و مجاهدت حماس و فلسطین با وجود اندکی نیرو و تجهیزات در برابر رژیم مسلح صهیونیستی به نوعی تکرار تاریخ است و بدون شک پیروزی در این نبرد نابرابر از آن فلسطینان خواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام ادامه داد: هم اکنون نیز در کشورهای مختلف دنیا تظاهرات های گسترده ای علیه رژیم صهیونیستی شکل گرفته که حاصل جوشش خون انسان های مظلوم و بی دفاعی است که ناجوانمردانه توسط اسرائیل و حامیانش کشته می شوند.

به گزارش ایرنا، مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت به عتبات عالیات و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق مهمترین و اصلی ترین گذرگاه زمینی کشور است.

بیش از ۶۰ درصد زائران اربعین حسینی از مرز مهران تردد می کنند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.