تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

استاندار ایلام: مدیران مصوبات سفر به بابل عراق را بطور جدی پیگیری کنند

استاندار ایلام: مدیران مصوبات سفر به بابل عراق را بطور جدی پیگیری کنند
ایلام - استاندار ایلام از تمامی دستگاه های اجرایی خواست بطور جدی و ویژه مصوبات سفر هفته گذشته به استان بابل عراق را پیگیری و عملیاتی کنند.

حسن بهرام نیا دیروز در نشست ستاد خدمات سفر استان با اشاره به سفر هفته گذشته خودبه کشور عراق اظهار داشت: نتیجه سفر ۲ روزه به استان بابل نتایج مثبتی در همه عرصه ها داشت و اجرایی شدن این مصوبات در سایه پیگیری و جدیت مدیران مربوطه بوده و امید است شیرینی و حلاوت این سفر و مصوبات آن را مردم استان ببینند.

وی افزود: ظرفیت های استان در این سفر با حضور مدیران مربوطه با مدیران متناظر استان بابل مورد بررسی قرار گرفت که مصوبات خوبی در حوزه سرمایه گذاری ، گردشگری و کشاورزی و سایر عرصه ها داشت..

استاندار ایلام تاکید کرد: یکی از ظرفیت های بالقوه استان که می تواند بالفعل شده و ایلام را صورت جهشی به سمت توسعه حرکت دهد، بخش گردشگری است که تحقق و به فعلیت رساندن این ظرفیت متضمن همکاری همه دستگاه های زیرساختی است.

بهرام نیا یادآور شد: همچنین یکی از ظرفیت های مهم استان بخش صنایع دستی است که اگر این محصولات به بازارهای کشور عراق راه یابد، می‌تواند تحول بزرگی را در حوزه اشتغالزایی استان ایجاد کند و در سفر اخیر نیز این موضوع بطور جدی با مقامات عراقی مطرح شد.

وی به مزیت های کشاورزی و محصولات دامی از جمله مواد پروتیینی و عسل استان نیز پرداخت و گفت: این محصولات مورد درخواست و توجه بازرگانان عراقی است ، همچنین در سفر به بابل برای صادرات لوله های پلی اتیلن نیز مذاکراتی صورت گرفت که می‌تواند زمینه ارزآوری را فراهم آورد.

استاندار ایلام یکی دیگر از مباحث را گردشگری سلامت برشمرد که می‌تواند زمینه های خوبی را در راستای ایجاد اشتغال ایجاد کند ، در سفر به عراق برای عرضه خدمات فنی و مهندسی نیز مذاکراتی انجام شد و با توجه به ظرفیت های نیروی انسانی و واحدهای تولیدی در استان باید این ظرفیت ها پای کار بیاید و با جدیت دنبال شود.

بهرام نیا اظهار داشت: علاوه بر تقویت دیپلماسی سیاسی، دیپلماسی فرهنگی و اجتماعی یکی از موضوعاتی است که باید در راستای تقویت آن با کشور عراق و استان های هم مرز استان ایلام دنبال شود.

وی با اشاره به دیپلماسی اقتصادی مورد تاکید مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری یادآور شد: باید این امر تقویت شود ، این سفرها و مراودات می‌تواند زمینه ساز حضور فعالان اقتصادی استان را در کشور عراق فراهم کند.

استاندار ایلام همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بر آمادگی تمامی ارگان ها در حوزه خدمات سفر نوروزی تاکید کرد و افزود: از نظر تلفات جاده ای و تصادفات سال گذشته استان ایلام وضعیت مطلوبی داشت، چرا که دستگاه های مرتبط پای کار بودند و امسال انتظار می رود همه به صورت مضاعف پای کار باشند

بهرام نیا اضافه کرد: امید است با تلاش مسوولان امسال در مقام مقایسه با سنوات گذشته مردم حلاوت سال نو را با خاطره خوش و به خوبی بچشند.

وی تاکید کرد: آمادگی مساجد ، حسینیه ها و نمازخانه های بین راهی برای ایام نوروز سال جاری مورد بازرسی و بازدید قرار گیرد تا شأن مسافران و گردشگران حفظ شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.