ندای زاگرس – تهران_ متن یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی آمریکا-رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران، در اولین دقایق بامداد پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۵ توسط روسای جمهور ایران و آمریکا امضا شد.
ندای زاگرس – تهران- سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به اینکه متن یادداشت تفاهم اسلام آباد دقایقی قبل میان روسای جمهور ایران و ایالات متحده و به شکل دیجیتال و غیرحضوری امضا شد، گفت: «وقتی متن به امضای بالاترین مقامهای دو کشور برسد، قاعدتا نقض آن هزینههای بیشتری دارد و ما با توجه به تجربههایی که داریم ترجیح دادیم که این اتفاق بیافتد. ضمن اینکه تشخیص دادیم برگزاری مراسم هم چندان جایی [در برنامه ما] ندارد.»
ندای زاگرس – تهران- یادداشت تفاهم اسلامآباد در شرایطی به تایید ایران و آمریکا رسید که برخلاف خواستههای اولیه واشنگتن، نهتنها سناریوی «تسلیم بدون قید و شرط» تهران محقق نشد که چارچوب مذاکرات آینده بر پایه واقعیتهای جدید شکلگرفته پس از جنگ تنظیم شد.
ندای زاگرس – تهران- میانجیگری ایران و آمریکا در یکی از بحرانیترین پروندههای نیمقرن اخیر، برای پاکستان و ژنرال عاصم منیر، آزمونی دشوار است اما سربلندی در این آزمون میتواند همان پیامی باشد که اسلامآباد در پی ارسال آن به جهان است؛ ترسیم تصویری جدید از قدرتی مصلح و در پی آن ارتقای جایگاه بینالمللی.
ندای زاگرس – تهران- «ایران اعلام کرده است که اگر ایالات متحده مجدداً به آتشبس متعهد شود و محاصره دریایی را متوقف کند، تنگه هرمز را باز خواهد کرد و به مذاکرات بازمیگردد.»
ندای زاگرس – اسلامآباد – سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با تاکید بر موضع کشورش در حمایت از دیپلماسی با جمهوری اسلامی ایران و مخالفت قوی با هرگونه مداخله خارجی در مسائل کشور همسایه خود، گفت: اسلامآباد ضمن حمایت از حل و فصل مسالمتآمیز همه مسائل معتقد است که جنگ و ناآرامی به ضرر امنیت منطقهای است.
ندای زاگرس – اسلامآباد- همزمان با امضای منشور شورای به اصطلاح صلح ترامپ درباره غزه از سوی کشورهای عضو آن در داووس، رهبران سیاسی پاکستان ضمن مخالفت شدید خود با حضور اسلامآباد در این شورا تاکید کردند: قرار گرفتن در شورای صلحی که رژیم صهیونیستی در آن باشد هرگز کارساز نیست.