دوشنبه / ۱ تیر / ۱۴۰۵
×

سعید عسگری گفت: بیشترین برداشت گل از گلستان ۱۰۰ هکتاری سیرکوه (بزرگترین گلستان فیروزکوه) به میزان ۷۰ تن است که در قالب شرکت تعاونی اداره می شود. وی بیان داشت: این گل در دمای منفی ۲۰ درجه فیروزکوه مقاومت بسیار خوبی داشته و حتی اسانس آن ۲۰ درصد بالاتر از سایر مناطق کشور است. عسگری […]

برداشت گل محمدی از گلستان های فیروزکوه آغاز شد
  • کد نوشته: 2145
  • تیر ۸, ۱۳۹۷
  • بدون دیدگاه
  • برچسب ها

    سعید عسگری گفت: بیشترین برداشت گل از گلستان ۱۰۰ هکتاری سیرکوه (بزرگترین گلستان فیروزکوه) به میزان ۷۰ تن است که در قالب شرکت تعاونی اداره می شود.
    وی بیان داشت: این گل در دمای منفی ۲۰ درجه فیروزکوه مقاومت بسیار خوبی داشته و حتی اسانس آن ۲۰ درصد بالاتر از سایر مناطق کشور است.
    عسگری افزود: گل محمدی یکی از گیاهان کم ادعایی است که ضمن مصرف کم آب و عدم نیاز به شرایط ویژه نگهداری خاک، جز پر سودترین محصولات کشاورزی است؛ با توجه به بحران کم آبی در کشور، ضرورت اصلاح الگوی کشت، استفاده از روشهای مکانیزه آبیاری و ترویج کشت محصولات با نیاز کم آب از سوی مسئولین و کشاورزان انکار ناپذیر است.
    وی گفت: گل های این گلستان کاملا به روش ارگانیک پرورش یافته و از کوچکترین سم و کود شیمیایی استفاده نشده است.
    عسگری گفت: با آغاز برداشت گل برای ۲۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.
    شهرستان فیروزکوه با ۴۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری شرق تهران قرار دارد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *