تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵

پویش «سانسور حاج قاسم را متوقف کنید» راه‌اندازی شد

پویش «سانسور حاج قاسم را متوقف کنید» راه‌اندازی شد
تهران- رئیس فرهنگسرای رسانه گفت: پویش «سانسور حاج‌قاسم را متوقف کنید» به زبان‌های انگلیسی و عربی در راستای پاسخ مردم ایران به اقدام خصمانه رسانه‌های خارجی علیه سردار سلیمانی راه‌اندازی شد.

 

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از فرهنگسرای رسانه، مهدی شکیبایی اظهارداشت: پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی امپریالیسم رسانه‌ای که از عنوان شدن نام سردار سلیمانی می‌ترسید در اقدامی باسابقه و در سطحی گسترده شروع به سانسور اسم و عکس سردار سلیمانی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی کرد.

وی گفت: متاسفانه می‌بینیم کشورهایی که دم از آزادی بیان و حقوق بشر می‌زنند، تاب تحمل دیدن عکس یک فرمانده نظامی که شوم‌ترین پدیده قرن یعنی داعش را از بین برده است ندارند و هر کسی که عکس او را در صفحه شخصی خود بارگذاری کند، بلافاصله آن را سانسور و حذف می‌کنند.

شکیبایی افزود: این اتفاق در حالی است که مجرمانه‌ترین و مبتذل‌ترین محتوای رسانه‌ای در این شبکه‌های مجازی به راحتی منتشر شده و دست به دست می‌شود.

رئیس فرهنگسرای رسانه بیان کرد: این فرهنگسرا به عنوان یک نهاد فرهنگی و رسانه‌ای اقدام به راه‌اندازی پویشی با عنوان «سانسور حاج قاسم را متوقف کنید» کرده و تلاش می‌کند ضمن محکوم کردن این اقدام خصمانه از سوی کشورهای غربی، جهانیان را نسبت به چنین سانسوری آگاه کند.

وی گفت:این پویش به زبان‌های انگلیسی و عربی بوده و روز پنجشنبه همزمان با تشییع پیکر پاک ۱۵۰ شهید گمنام در شهر تهران که از دانشگاه تهران انجام می‌شود، فعالیت خود را آغاز می‌کند.

شکیبایی افزود: شهروندانی که قصد پیوستن به پویش «سانسور حاج قاسم را متوقف کنید» دارند با حضور در مراسم تشییع پیکر شهدا با کاوری که خبر راه‌اندازی این پویش را می‌دهد، عکس انداخته و در قالب یک پست در فضای مجازی خود منتشر کنند.

وی اظهارداشت: فرهنگسرای رسانه نیز این عکس‌ها را در صفحه مجازی با همین عنوان بارگذاری و منتشر می‌کند و در پایان، این عکس‌ها در قالب یک کتاب همراه با نامه‌ای اعتراضی نسبت به سانسور اسم و عکس شهیدسلیمانی به مراجع بین‌المللی ارسال می‌شود.

رئیس فرهنگسرای رسانه گفت: در حاشیه این مراسم نیز گروهی از تصویربرداران حضور داشته و در مصاحبه با شهروندان درخصوص اقدام خصمانه این شبکه‌های اجتماعی مبنی بر حذف اسم و عکس شهیدسلیمانی گفت‌وگو می‌کنند.

براساس این گزارش، شبکه اجتماعی اینستاگرام از زمان شهادت سردار سلیمانی بسیاری از صفحاتی که عکس سردار را بارگذاری کردند، بست و یا با محدودیت‌های فراوانی مواجه کرد.

صفحه اینستاگرامی فرهنگسرای رسانه یکی از همین صفحات بود که به دلیل انتشار عکس سردار دل‌ها بسته شد.

به گزارش ایرنا، بامداد جمعه ۱۳دی ۱۳۹۸ سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس از فرماندهان مقاومت عراق پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. بر اساس اعلام نیروی قدس سپاه، در این حمله تروریستی در مجموع ۱۰ نفر شهید شدند. سردار سرتیپ پاسدار حسین جعفری‌نیا، سرهنگ پاسدار شهرود مظفری‌نیا، سرگرد پاسدار هادی طارمی و سروان پاسدار وحید زمانی‌نیا از شهدای همراه سردار سلیمانی بودند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.