تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲

فرمانده مرزبانی عراق: ناامنی در مرزهای ایران را جزو تهدیدات کشور خود می دانیم

فرمانده مرزبانی عراق: ناامنی در مرزهای ایران را جزو تهدیدات کشور خود می دانیم
ایلام - فرمانده مرزبانی عراق گفت: هرگونه خطر و ناامنی در مرزهای ایران را جزو خطرات و تهدیدات کشور خود دانسته و حس برادرانه بین مرزبانان و مسوولان ۲ کشور و ارتباط های مناسب در رفع بسیاری از مسائل بین ۲ کشور موثر بوده است.

 

سپهبد حامد عبدالله ابراهیم روز سه شنبه در هشتمین نشست مرزی فرماندهان مرزبانی ایران و عراق اظهار داشت: ارتباطات تنگانگ فرهنگی و اجتماعی بین ۲ کشور حاکم است و در واقع برگزاری این‌گونه نشست ها به طور قطع مثمرثمر بوده و بیان مسائل منجر به رفع مشکلات موجود می شود.

وی افزود: ایام اربعین تردد زائران به بیش از ۲۰ میلیون می رسد که در نوع خود این اجتماع میلیونی بی نظیر و بی مانند است و به توجه به تجارب سال های گذشته آیین بزرگ اربعین امسال بهتر برگزار می شود.

فرمانده مرزبانی عراق ادامه داد: هیات مشترکی در داخل عراق تشکیل شده و از مسوولان استان های محل تردد زائران برای سهولت و رفع مشکلات قبل از اربعین درخواست شده به این موضوع توجه شود.

سپهبد حامد عبدالله تاکید کرد: با توجه به اینکه بدلیل شیوع کرونا ۲ سال کنگره بزرگ برگزار نشده است، اما امسال میل و شوق مردم مسلمان بخصوص ایرانیان برای زیارت اربعین بیشتر است و در تلاشیم برخی پایانه ها را با هماهنگی دولت مرکزی بازگشایی کرده تا بتوانیم از بار تردد مرز مهران کم کنیم.

وی ضمن اعلام آمادگی کامل برای تسهیل در تردد و ارائه خدمت رسانی به زائران ایرانی در طول سال بویژه محرم و اربعین افزود: با وجود مشکلات امنیتی که در سنوات گذشته داشتیم اما با ایرانی ها همکاری لازم را بعمل آورده و در تلاشیم امسال با آمادگی کامل و برنامه ریزی بهتر در راستای تسهیل در تردد زائرین در خدمت زائران ایران باشیم./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.