جمعه / ۵ تیر / ۱۴۰۵
×
برنامه‌ریزی برای تهیه و توزیع عادلانه لوازم‌التحریر دانش‌آموزان نیازمند استان
نشست قرارگاه مردمی حمایت اجتماعی «پویش ایران همدل» در ایلام

برنامه‌ریزی برای تهیه و توزیع عادلانه لوازم‌التحریر دانش‌آموزان نیازمند استان

  خدیجه رحمانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ما افزود: گروه‌های جمعیتی پروزن (چاق) به دلیل ذخیره انرژی می‌توانند در دوران نقاهت و همچنین کسب سلامتی کامل، هر یک از این گروه‌های غذایی را به میزان کمتر مصرف کرده و برای بازگشت انرژی و قوای بدن (پس از گذار از کرونا) با […]

دکتری تخصصی تغذیه: بیماران کرونا در دوران نقاهت گروه‌های اصلی غذایی را مصرف کنند
  • کد نوشته: 63448
  • آذر ۶, ۱۴۰۰
  • بدون دیدگاه
  • برچسب ها

     

    خدیجه رحمانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ما افزود: گروه‌های جمعیتی پروزن (چاق) به دلیل ذخیره انرژی می‌توانند در دوران نقاهت و همچنین کسب سلامتی کامل، هر یک از این گروه‌های غذایی را به میزان کمتر مصرف کرده و برای بازگشت انرژی و قوای بدن (پس از گذار از کرونا) با کارشناسان تغذیه هم مشورت کنند.

    استاد دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: اما به طور کل در دوران نقاهت به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با کرونا و همچنین بازگشت انرژی پس از کسب سلامتی، همه گروه‌های اصلی غذایی اعم از مواد مغذی، پروتئین‌ها، ریزمغذی‌ها، ویتامین و مینرال‌ها به ویژه روی و آهن باید مصرف شود.

    رحمانی تاکید کرد: کمبود آهن در دوران بیماری بسیار مضر است و می‌تواند منشا برخی آسیب‌ها همچون کم‌خونی شود. با ابتلا به کم‌خونی سلول‌های هدف به درستی تغذیه نمی‌شود و این مساله زمینه‌ساز مشکلات جدی‌تر خواهد بود. بنابراین مصرف آهن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

    وی همچنین در خصوص این عارضه توضیح داد: بیماری کم‌خونی ناشی از ۲ عامل تغذیه‌ای و غیرتغذیه‌ای است و به منظور معالجه و درمان توصیه عامیانه ندارد. برای پیشگیری از این عارضه می‌توان از همه گروه‌های اصلی غذایی استفاده کرد، اما در صورت ابتلا باید نخست ارزیابی‌های اولیه توسط پزشک انجام شده و براساس تعیین علت بیماری (تغذیه‌ای یا غیرتغذیه‌ای بودن مشکل) معالجه آغاز شود.

    ضرورت پرهیز از مصرف خودسرانه مکمل‌ها

    رحمانی یادآور شد: برخی از مردم (در دوران بیماری و سلامت کامل) به صورت خودسرانه اقدام به مصرف مکمل‌ها می‌کنند، فقر آهن و هر یک از ویتامین‌ها باید براساس آزمایشات پزشکی تایید شده و میزان مصرف هم مطابق با دستور پزشک باشد.

    این متخصص تغذیه همچنین با اشاره به اینکه ساختمان اصلی ترکیب سیستم ایمنی بدن پروتئین است، گفت: در صورت در دسترس نبودن گوشت، باید از تخم‌مرغ استفاده شود. این ماده غذایی باید روزانه مصرف شده و در صورت افزایش کلسترول (چربی) بدن نیز می‌توان زرده را حذف و سفیده را جایگزین کرد.

    به گفته این رژیم درمانگر، با افزایش کلسترول (چربی) بدن نیز تخم مرغ حداقل باید ۲ تا ۳ مرتبه در طول هفته استفاده شود و حذف کامل این ماده غذایی صحیح نیست.

    به گزارش ایرنا، خدیجه رحمانی پیش از این نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفته بود: براساس یک رژیم غذایی صحیح باید روزانه از هر ۴ گروه اصلی غذایی استفاده شود؛ از گروه نان و غلات حداقل ۶ تا ۱۱ واحد، گروه پروتئین (گوشت، تخم‌مرغ و حبوبات) روزانه ۲ تا ۳ واحد، منبع تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی اعم از میوه‌جات و سبزیجات رنگین نیز حداقل ۵ واحد در طول شبانه‌روز (به صورت خام و پخته) باید مورد استفاده قرار بگیرد.

    انواع ریزمغزها نیز به عنوان منابع اصلی تامین ویتامین‌ها باید روزانه ۳۰ تا ۵۰ گرم (یک مشت)، از گروه میوه‌ها نیز حداقل ۲ تا ۳ واحد در طول ۲۴ ساعت و گروه لبنیات نیز حداقل سه واحد در طول شبانه‌روز باید مصرف شود./ایرنا

     

     

    ***

    #نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

    ***

    #من_ماسک_می_زنم

    ***

    #نه_به_مراسمات_پرازدحام

    ***

    #من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

    ***
    #ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

    ***

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *