کد خبر : 24381
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۴

تکمیل شبکه سد میمه نیازمند یک هزار میلیارد ریال است

تکمیل شبکه سد میمه نیازمند یک هزار میلیارد ریال است

علی پور احمد شامگاه چهارشنبه درنشست بررسی وضعیت پروژه های آب منطقه ای ایلام که با حضور فرماندار دهلران و جانشین مدیر آب و کشاورزی سازمان برنامه و بودجه کشور در محل شبکه سد میمه دهلران برگزار شد افزود: شبکه سد میمه از پیشرفت ۷۶ درصدی برخوردار است . وی گفت: این شبکه ۴هزار هکتار

علی پور احمد شامگاه چهارشنبه درنشست بررسی وضعیت پروژه های آب منطقه ای ایلام که با حضور فرماندار دهلران و جانشین مدیر آب و کشاورزی سازمان برنامه و بودجه کشور در محل شبکه سد میمه دهلران برگزار شد افزود: شبکه سد میمه از پیشرفت ۷۶ درصدی برخوردار است .
وی گفت: این شبکه ۴هزار هکتار تحت پوشش دارد و قرار است از سد میمه و سامانه گرمسیری آبگیری کند.
مدیر عامل آب منطقه ای ایلام با اشاره به ۱۰۰میلیارد ریال طلب پیمانکار این پروژه و ۱۰۰میلیارد ریال طلب پیمانکار سد میمه ابراز امیدواری کرد: با تزریق اعتبار زمینه تسریع در این ۲ پروژه و بویژه سامانه گرمسیری که هزینه کلانی هم برای ان شده حاصل شود.

**گشایش اعتباری سامانه و سد میمه
فرماندار دهلران هم بر ضرورت تکمیل پروژه های آب منطقه ای و کشاورزی در این شهرستان مرزی تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه تامین آب شبکه سد میمه از محل سامانه و سد میمه پیش بینی شده لذا انتظار داریم از طریق اعتبارات صندوق توسعه ملی گشایشی در روند تسریع این دو پروژه حاصل شود.
مجید عسگری با اشاره به نقش ایجاد فرصت های اقتصادی برای توسعه گفت: در این شهرستان مرزی زمینه برای این مهم در حوزه آب و کشاورزی فراهم است و سرمایه گذاری های زیادی انجام شده است.

وی تصریح کرد: آنچه روند را تکمیل و از هدر رفت سرمایه ها جلوگیری می کند تزریق اعتبارات برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه ها در راستای اشتغال و افزایش سطح زیرکشت و تولید است.
بازدید از شبکه سد میمه و پروژه های برتش در حوزه آب منطقه ای و کشاورزی و سد میمه از دیگر برنامه ها بود.

عملیات اجرایی سد میمه بر روی رودخانه میمه در بخش مرکزی سال ۸۹ شروع شده و این سد دارای حجم ذخیره ۸۰ میلیون متر مکعبی است.
در این نشست که با هدف جمع بندی بررسی وضعیت پروژه های دهلران و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آنها برگزار شد مهندس سبزی جانشین مدیر امور آب و کشاورزی سازمان برنامه و بودجه کشور،پور احمد مدیرعامل آب منطقه استان،گوهری مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان و مجری سد میمه نیز حضور داشتند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.