تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۴

ایلام میزبان مسابقات بین‌المللی شطرنج ” جام آلامتو” است

ایلام میزبان مسابقات بین‌المللی شطرنج ” جام آلامتو” است
ایلام - مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام گفت: مسابقات آزاد بین‌المللی شطرنج با عنوان جام آلامتو در مرکز این استان از ۲۷ آبان تا سوم آذرماه برگزار می شود.

“شهاب شهبازی” روز پنج شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: در این دوره از مسابقات به میزبانی استان ایلام شطرنج بازانی از ۱۳ کشور جهان حضور دارند.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری این مسابقات در مرکز استان ایلام فراهم شده است، تصریح کرد: آیین افتتاحیه این رقابت ها روز شنبه ۲۷ آبان ماه با حضور مسئولان کشوری و استان برگزار می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام با اشاره به اینکه این مسابقات با عنوان جام “آلامتو”برگزار می شود، یادآور شد: شطرنج بازانی از کشورهای ایران، انگلیس، هلند، ترکیه، اسپانیا، اتریش، ارمنستان ،ترکمنستان، گرجستان، مصر، عراق، افغانستان و سوریه در این رقابت ها حضور دارند.

شهبازی با اشاره به اینکه هتل زاگرس شهر ایلام محل برگزاری این رقابت ها خواهد بود، افزود: از علاقه مندان به شطرنج در استان برای تماشای این رقابت ها دعوت می شود.

وی با بیان اینکه این مسابقات در ۹ دور به روش سویسی برگزار خواهد شد، ابراز کرد: پیش بینی می شود بیش از ۲۵۰ ورزشکار در این رقابت‌ها حضور داشته باشند.

شهبازی با بیان اینکه برگزاری این رقابت ها در ایلام نقطه عطفی در رشته ورزشی شطرنج استان خواهد بود، گفت: این دوره از مسابقات به همت هیئت شطرنج استان برگزار می شود که می تواند نقش مهمی در ارتقای سطح این ورزش در استان داشته باشد.

به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام ۴۰۰ شطرنج باز سازمان یافته در ۲ بخش مردان و زنان در این استان فعالیت دارند که از این تعداد ۱۲۰ نفر را بانوان تشکیل می دهند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.