کد خبر : 3285
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶

اکتفا به حمایت مالی دولت برای توسعه ورزش جوابگو نیست

اکتفا به حمایت مالی دولت برای توسعه ورزش جوابگو نیست

محمد نوذری در نشست شورای ورزش همگانی استان ایلام اظهار داشت: ورزش یک استراتژی مهم است که در تمام کشورهای جهان بعنوان یک رویکرد در همه عرصه ها دیده می شود. وی با بیان اینکه اکثر دولت ها در راهبری سیاست های خارجی خود از ورزش استفاده می کنند، افزود: برگزاری مسابقات بین المللی ورزشی

محمد نوذری در نشست شورای ورزش همگانی استان ایلام اظهار داشت: ورزش یک استراتژی مهم است که در تمام کشورهای جهان بعنوان یک رویکرد در همه عرصه ها دیده می شود.
وی با بیان اینکه اکثر دولت ها در راهبری سیاست های خارجی خود از ورزش استفاده می کنند، افزود: برگزاری مسابقات بین المللی ورزشی از جمله فوتبال علاوه بر ایجاد هیجان باعث انسجام، همگرایی و وحدت ملتها نیز می شود.
معاون سیاسی ، امنیتی استاندار ایلام یادآور شد: بحث ورزش همگانی نیز روز به روز اهمیت آن با توجه به زندگی ماشینی افراد جامعه افزوده می‌شود و باید به عنوان عنصر مهمی در جامعه به ورزش همگانی توجه کنیم.
نوذری با بیان اینکه در همین راستا باید از تمامی ظرفیت‌های موجود در همه دستگاه‌ها به خوبی استفاده کنیم تا عموم مردم از آن‌ها بهره‌مند شوند، گفت: برای توسعه ورزش همگانی باید از ظرفیت فرمانداران و دهیاران در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و ایجاد خلاقیت استفاده شود.
وی تاکید کرد: ورزش همگانی با تاکید بر بهره‌مندی از اوقات فراغت موجب افزایش امید به زندگی از طریق ارتقای سلامت افراد و توسعه یافتگی می‌شود همچنین بهره وری نیروی کار را افزایش می‌دهد.
وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در بخش ورزش همگانی صورت گرفته، گفت: ما نیز تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا با توجه به پتانسیل های موجود در استان ایلام و حمایت دستگاه ها روند توسعه ورزش در استان را شتاب دهیم.
مدیرکل وررزش و جوانان استان ایلام نیز در این نشست گفت: ورزش همگانی به این معنی است که همه اشخاص در هر زمان و هر مکانی با کمترین هزینه و به صورت رایگان بتوانند به ورزش بپردازند و به همین منظور سند تحول ورزش همگانی کشور در ۲ کتاب تهیه شده است.
بهروز حیدرزاده افزود: در جلد اول سند تحول ورزش همگانی ۳۸ طرح و در جلد دوم ۴۶ طرح پیشنهاد شده است که از بین این طرح ها در جلد اول ۱۸ طرح توسط فدراسیون ورزش های همگانی انتخاب و باید اجرا شود.
وی یادآور شد: ۱۵ طرح مربوط به استان ایلام شناسایی شده و پس از تصویب نهایی اعتبار آن از سوی وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ورزش های همگانی تامین می شود.
حیدرزاده با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح های شناسایی شده در استان ایلام ۱۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال است، گفت: با وجود تمام محدودیت ها فدراسیون ورزش های همگانی با تشکیل کارگروه تخصصی نسبت به دریافت نقطه نظرات کارشناسی پرداخته و پس از جمع بندی موارد مطرح شده دستور العمل هر طرح بعنوان راهنمای اجرایی صادر می شود.
وی افزود: این طرح ها بر مبنای نیازمندی هر کدام از بخش های جامعه هدف تبیین شده و پس ار تهیه دستور العمل های اجرایی در این مرحله بلافاصله طرح های مکمل در مرحله دوم تبیین و بر همین منوال در مسیر اقدام قرار خواهد گرفت.
حیدرزاده تاکید کرد: می‌توانیم با استفاده از این ظرفیت در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی و ایجاد نشاط در استان ایلام گام برداریم.
هیات ورزش های همگانی استان ایلام دارای ۶ هزار ورزشکار سازمان یافته در ۲ بخش آقایان و بانوان است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.