کد خبر : 66928
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۱

استاندار: اشتغال و سرمایه گذاری دو مسأله مهم و اولویت دار استان ایلام است

استاندار: اشتغال و سرمایه گذاری دو مسأله مهم و اولویت دار استان ایلام است
ایلام - استاندار ایلام گفت: اشتعال و سرمایه گذاری دو مسأله مهم و اولویت دار استان هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند.

 

حسن بهرام نیا در نشست مرکز خدمات سرمایه گذاری استان اظهار داشت: مهمترین موضوع ما در استان بحث سرمایه گذاری است و باید ظرفیت های ایلام را فعال کنیم تا با زنجیره ی ارزش افزوده منابع استان تکمیل شود.

وی افزود: بحث اشتغال، معیشت و نیازهای مردم از اولویت های مدیران باید باشد و مدیران با همه توان نسبت به صیانت از حوزه فعالیت خود تلاش کنند.

استاندار ایلام تاکید کرد: بحث اشتغال و توسعه استان در سرمایه گذاری خلاصه می شود و دستگاه‌های اجرایی ضمن نگاه تعصبی به حوزه کاری اهمیت سرمایه گذاری را در نظر بگیرند که این برای سفره و معیشت مردم و اشتغال در استان مهم تر است.

بهرام نیا اظهار داشت: زیرساخت هایی برای سرمایه گذاران ایجاد شده تا جذب آنان تسهیل شود ، استان ایلام به مثابه یک گنجینه ای است که از آن استفاده نشده و با توجه به کریدور مرزی دارای معادن و ذخائر عظیمی در حوزه کانی های غیر فلزی است.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که برای تنفس و سلامت شهروندان مهم است، بحث طبیعت و درختان جنگلی است که علاوه بر زیبایی ریه شهر نیز هستند و باید این مقوله را تقویت کنیم.

استاندار ایلام یادآور شد: استان ایلام رقم بیکاری بالایی دارد و سفره مردم هم بسیار کوچک شده است ، باید هم سفره مردم را در نظر بگیریم و هم سرمایه گذاری و اشتغال را توسعه دهیم.

بهرام نیا با اشاره به مشکلات شهرک صنعتی ایلام گفت: در شهر ایلام یک ناحیه صنعتی داریم و منطقه صنعتی دوم بیش از ۱۸ سال است که مصوب شده ولی نتیجه نگرفته است ، بعد از آن هم حکم خورده و خلع ید شده است.

وی افزود: برای اینکه منافع استان همه جانبه لحاظ شود باید در یک کارگروه تخصصی با نگاه اشتغال، توسعه و سرمایه گذاری بررسی های لازم صورت گیرد و محل جدید را هم بررسی کنند.

وی افزود: با اجرای پارک پلی پروپیلن ۹۲ کارخانه در شهرک صنعتی باید ایجاد و برای بیش از چهار هزار نفر اشتغال در استان به صورت مستقیم ایجاد شود.

استاندار ایلام گفت: هزینه های حمل و نقل و دسترسی به مواد اولیه را باید در نظر گرفت زیرا از نظر بعد مکانی و زمانی دو پارامتر مهم برای سرمایه گذاری است، باید بستر را برای سرمایه گذار فراهم کنیم.

بهرام نیا خواستار تشکیل کارگروهی به منظور بررسی مکان شهرک و ناحیه صنعتی ۲ ایلام شد و گفت: باید ظرف ۱۰ روز نظر کارشناسی خود را ارائه دهند که آیا زمین فعلی که واگذار شده است برای ناحیه صنعتی بماند و یا به منابع طبیعی واگذار شود.

وی اظهار داشت: موضوع دوم منطقه صالح آباد است که از نظر زمین امکانات بیشتری دارد و دسترسی برای صادرات بسیار مناسب است و حمل مواد اولیه را هم مد نظر قرار دهیم.

وی افزود: در یک کار کارشناسی و برنامه ریزی شده برای ایجاد ناحیه صنعتی برای توسعه آن و همچنین ایجاد ناحیه صنعتی دیگر را نیز پیش بینی کنیم و جمع بندی این کارگروه به عنوان مصوبه اعمال خواهیم کرد.

وی همچنین در خصوص واحدهای صنعتی حاضر در شهرک صنعتی ایلام نیز خواستار بررسی فعالیت واحدهای صنعتی شد و گفت: به صورت واقعی باید بررسی شود که چند واحد صنعتی فعال و چه واحدهایی فعال نیستند تا به افراد واجد شرایط واگذار شوند.

استاندار ایلام گفت: زیرساخت شهرک صنعتی از جیب مردم و بیت المال هزینه شده است و اگر واحدی فعال نیست باید به دنبال انتقال آن به فردی باشیم که کننده کار است و نباید حق مردم را فدا کنیم./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.