کد خبر : 2662
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۶

سرانه آب عشایر ایلام به یک هزار لیتر در روز افزایش یافت

سرانه آب عشایر ایلام به یک هزار لیتر در روز افزایش یافت

علی سلیمی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: با توجه به هوای گرم فصل تابستان، کمبود و تنش آبی برای عشایر سه هزار لیتر در هفته به هر خانواده عشایری آب شرب داده می شود. وی افزود: این مقدار آب به خانوارهای عشایری داده می شود که در کنار چشمه یا رودخانه

علی سلیمی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: با توجه به هوای گرم فصل تابستان، کمبود و تنش آبی برای عشایر سه هزار لیتر در هفته به هر خانواده عشایری آب شرب داده می شود.
وی افزود: این مقدار آب به خانوارهای عشایری داده می شود که در کنار چشمه یا رودخانه ها ساکن نیستند و به هیچ گونه منابع آبی دسترسی ندارند.
سلیمی با بیان اینکه در طول هفته چهار هزار خانوار عشایری کوچرو از تانکرهای آبرسان آب شرب مورد نیاز خود را دریافت می کنند، گفت: آب به عشایر حاشیه چشمه ها و رودخانه ها داده نمی شود.
وی یادآور شد: مبلغ ۴۸ میلیارد ریال از محل منابع استانی در سال ۹۶ برای تامین این مقدار آب عشایر کوچ رو استان ایلام تخصیص یافته است.
وی در مورد تانکرهای آب رسان به عشایر نیز اظهار کرد: در مجموع ۳۰ دستگاه تانکر آب رسان وظیفه حمل و تحویل آب را به عشایر دارند که از این تعداد تانکر ۱۲ دستگاه دولتی و مابقی استیجاری یا متعلق به بخش خصوصی هستند.
به گزارش ایرنا، تعداد ۹ هزار و ۷۳۶ خانوار با جمعیت حدود ۶۰ هزار نفر معادل ۱۲ درصد جمعیت استان ایلام متشکل از ۱۲ ایل و ۳۲ طایفه را جامعه عشایری بومی این استان تشکیل می دهد که این جمیعت در ۹۵ کانون قشلاقی و ییلاقی یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین پرورش می دهند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.