جمعه / ۵ تیر / ۱۴۰۵
×
یپلماسی
ایران و اروپا؛ از میانجی‌گری هسته‌ای تا بی‌نقشی در مذاکرات/ افول نقش تروئیکا در دیپلماسی
ایرنا حذف تروئیکای اروپایی از جنگ و مذاکره تهران-واشنگتن را بررسی کرد؛

ایران و اروپا؛ از میانجی‌گری هسته‌ای تا بی‌نقشی در مذاکرات/ افول نقش تروئیکا در دیپلماسی

ندای زاگرس – تهران – روزگاری سه قدرت اروپایی پای ثابت، میانجی اصلی و طرف مشورت دائمی مذاکرات در مورد پرونده هسته‌ای ایران بودند. بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۳ انگلیس، فرانسه و آلمان نقش فعال و تعیین‌کننده‌ای در چارچوب مذاکرات ایران و غرب داشتند، اما در سال‌های اخیر این نقش به تدریج کمرنگ شده‌است تا جایی که امروز در گفت‌وگوهای میان ایران و آمریکا هیچ رد پایی از کشورهای اروپایی دیده‌نمی‌شود و نقش میانجی‌گری و تسهیل‌گری کاملاً به کشورهای منطقه منتقل شده‌است.

  • تیر ۵, ۱۴۰۵
  • بدون دیدگاه