ندای زاگرس – تهران – وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی با یکدیگر تلفنی گفتوگو کردند.
ندای زاگرس – تهران- سفر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به ترکیه و اظهارات سید عباس عراقچی در نشست خبری با هاکان فیدان وزیر خارجه این کشور در رسانههای خارجی منطقه و جهان بازتاب گستردهای داشت.
تهران- وزیر امور خارجه در خصوص بیانیه پایانی اجلاس وزرای امور خارجه جنبش عدم تعهد گفت: از نظر جنبش عدم تعهد قطعنامه ۲۲۳۱ هنوز پابرجا است و باید مفاد آن و جدول زمانی اش رعایت شود و بر اساس بند هشت در موعد مقرر که ۲۶ مهر یعنی دو سه روز دیگر هست باید این قطعنامه منحل شود.
نیویورک – وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نامه ای به همتایان خود در سایر کشورها در رد اقدام آمریکا و اروپا گفت: هیچ اقدام حقوقی معتبری برای احیای قطعنامههای خاتمهیافته صورت نگرفته و تلاش کشورهای مزبور در واقع بازنویسی یکجانبه حقوق بینالملل و سوءاستفاده از سازمان ملل متحد به شمار میرود.
تهران- وزیر امور خارجه گفت: اکنون آژانس میداند و آقای مدیرکل باید بداند که شرایط کاملاً جدیدی ایجاد شدهاست. هم قانون مجلس را داریم و هم شرایط روی زمین تغییر کردهاست. چند تأسیسات هستهای ما مورد حمله و بمباران واقع شدهاند و صدماتی دیدهاند. طبیعی است که به هر دو دلیل، هم به خاطر تغییرات میدانی و هم به خاطر قانون مجلس، باید یک دوران جدید در روابط با آژانس آغاز شود.
تهران- وزیر امور خارجه کشورمان پس از حضور در آیین تشییع شهدای اقتدار نوشت: تاریخ خواهد نوشت: ایرانیان، خون دادند، خاک ندادند؛ جگرگوشه دادند، عزت ندادند؛ زیر باران بمبهای چندهزار تنی ایستادند، تسلیم نشدند.
تهران- وزیر امور خارجه در واکنش به اظهارات مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی نوشت: ایران این حق را برای خود محفوظ میدارد که هر اقدام لازم را در دفاع از منافع، مردم و حاکمیت خود انجام دهد.
تهران- «سیدعباس عراقچی» با اشاره به مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و ایالات متحده گفت: یکی از دلایل همبستگی بینظیر مردم ایران در این دوره، صداقتی است که در عملکرد دولت خود مشاهده کردند. آنها دیدند که دولت هر راه ممکنی را برای رسیدن به راهحل مسالمتآمیز امتحان کرد.
تهران – وزیر امور خارجه با اشاره به تحریمهای غیرقانونی آمریکا علیه صنعت نفت ایران، تصریح کرد: ادعاها و اتهامزنیهای مقامهای آمریکایی که برای اعمال فشار علیه ایران صورت میگیرد، هیچ مبنا و اعتباری ندارد.
تهران- وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه هیچ کس جرات تجاوز به ایران را ندارد، گفت: مطمئنم جنگی در کار نخواهد بود چرا که ما آمادگی کامل برای این وضعیت را داریم.