ندای زاگرس – لندن- مدیرکل آژآنس بینالمللی انرژی اتمی که در روند اخیر مذاکرات هستهای حضور داشت، گفتوگوهای ژنو را گامی رو به جلو توصیف کرد و گفت که ایران و ایالات متحده برای رسیدن به توافق اراده دارند.
ندای زاگرس – تهران- به نظر می رسد که حصول بیانیه ای سیاسی در نتیجه دور نخست مذاکرات هسته ای ایران و آمریکا در مسقط که متضمن تلاش دو طرف برای مدیریت میدانی تنش و قرار گرفتن آنها در مسیر تعریف و اجرای نقشه راه برای حل و فصل موضوع هسته ای باشد، می تواند گام مثبتی در جهت کاستن از تنش فعلی در منطقه که محصول رویکردهای نظامی و زورمدارانه آمریکا با تحریک و اعمال نفوذ اسرائیل است، باشد.
تهران- کاخ سفید در بیانیهای، توافق با چین در زمینه تعرفهها را حافظ قدرت اقتصادی و امنیت ملی آمریکا و یک پیروزی بزرگ توصیفکرد.
تهران – وزیر خارجه ایران با تاکید بر اینکه تهران انتظار هرگونه رفتار خصمانه از سوی دشمن صهیونیستی را دارد گفت که ایران برای هر احتمالی آمادگی دارد.
تهران- «قطر در فضای پرتنش پس از جنگ غزه، تنها کشور عربی است که هم واشنگتن و هم تهران به آن برای میزبانی مذاکرات تدریجی کاهش تنش، اعتماد دارند. اگر دوحه حتی در میانجیگری یک گفتوگوی محدود امنیتی یا تجاری بین کشورهای خلیج فارس و ایران موفق شود، دیپلماسی منطقه را پس از دههها اختلاف و خضومت ورزی دگرگون خواهد کرد.»
تهران- وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به روند مذاکرات میان ایران و آژانس گفت: امروز، من و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دور نهایی مذاکرات را برای نهاییسازی تفاهم در خصوص نحوه اجرای تعهدات پادمانی ایران در پرتو تحولات ناشی از اقدامات غیرقانونی علیه تأسیسات هستهای ایران برگزار کردیم و موفق شدیم آن را نهایی کنیم.
تهران- مسعود پزشکیان رئیس جمهور بر سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در تعاملات صلحآمیز با جهان تاکید کرد و با بیان اینکه در مذاکره جدی و به دنبال توافق هستیم، گفت: ما گفت وگو میکنیم برای اینکه صلح میخواهیم، البته بحثی که درباره کنار گذاشتن کل تأسیسات هستهای ایران مطرح شده است، برای ما قابل قبول نیست.
نیویورک – دو رسانه آمریکایی به نقل از یک مقام دولت ایالات متحده آمریکا اعلام کردند که دور چهارم گفت و گوهای غیرمستقیم با ایران، در عمان دلگرم کننده بود.
تهران- سخنگوی دولت با اشاره به دور جدید مذاکرات ایران و آمریکا، در گفت وگو با شبکه خبری NHK ژاپن ضمن تأکید بر اینکه ایران همچنان نسبت به نیتهای واقعی دولت آمریکا محتاط است، گفت: آماده توافق در زمان مناسب هستیم.
تهران- استاد دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران میگوید: برای دونالد ترامپ، اولویت اول تا دهم، ایجاد میراث و دستاورد برای خودش است؛ میراثی تاریخی در مقایسه با دیگر رؤسای جمهور آمریکا و مباهات به انجام کاری که آنها نتوانستند انجام دهند و ارائه نسخهای قهرمانانه از خودش.