ندای زاگرس – تهران- بازار سرمایه در هفته پایانی خرداد یکی از پرهیجانترین و تاریخیترین هفتههای خود را تجربه کرد؛ هفتهای که با افزایش امیدها به توافق سیاسی، موجی از نقدینگی به تالار شیشهای سرازیر شد و شاخص کل بورس برای نخستینبار از مرز ۵ میلیون واحد عبور کرد.
ندای زاگرس – تهران- شاخص کل بورس تهران روز دوشنبه – ۲۵ خرداد – در تداوم مسیر صعودی خود، رشد بی سابقه ۱۶۱ هزار واحدی را ثبت کرد و در آستانه ورود به ارتفاع ۵ میلیون واحدی قرار گرفت.
ندای زاگرس – تهران- دادههای معاملاتی بورس انرژی نشان میدهد که این بازار با ثبت رکوردهای جدید، نه تنها جایگاه خود را به عنوان پناهگاه نقدینگی در دوران توقف بازارها تثبیت کرده، بلکه در صورت «کشف قیمت منصفانه» می تواند به ابزاری راهبردی برای مدیریت ناترازی انرژی و تقویت صنایع تبدیل شود.
ندای زاگرس – تهران- در سومین روز از آغاز فعالیت بازار سرمایه در سال ۱۴۰۵، صندوق های طلا همچنان با خروج و صندوق های درآمد ثابت با ورود پول حقیقی ها مواجهند.
ندای زاگرس – تهران -سازمان بورس و اوراق بهادار، شیوه آغاز فعالیت بورسها و بازار سرمایه را در هفته دوم سال ۱۴۰۵ (از روز شنبه هشت فروردین ۱۴۰۵ تا پایان روز کاری سهشنبه یازدهم فروردین ۱۴۰۵) با هدف کمک به نقدشوندگی حداکثری و با در نظر داشتن موضوع مهم و اساسی حفاظت از داراییهای سرمایهگذاران تشریح کرد.
ندای زاگرس – تهران- یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به افت بازار سهام در هفتههای اخیر گفت: با وجود افزایش ریسکهای سیستماتیک و جذاب شدن نرخ اوراق خزانه، بورس از منظر ارزندگی در وضعیت مناسبی قرار دارد و نسبتهای قیمتی بازار در کمسابقهترین سطوح تاریخی است.
ندای زاگرس – تهران- کارشناس ارشد بازار سرمایه خواستار سهامی عام شدن شرکت ملی نفت و عرضه آن در بورس شد.
تهران- تشدید نااطمینانیهای اقتصادی و سیاسی، بار دیگر تقاضا برای خرید هیجانی دارایی های مالی با نقدشوندگی بالا مثل طلا و ارز را افزایش داده است اما کارشناسان هشدار میدهند این رفتار تکراری، مردم را در نقطه اوج قیمت وارد بازار و در نهایت با زیان از آن خارج میکند.
ندای زاگرس – تهران- تحلیلگر بازار سرمایه، با اشاره به نوسانات شدید بورس در هفته جاری، گفت: بخش عمده هیجانات منفی بازار تخلیه شده و نشانههایی از کاهش فشار فروش و حرکت بازار به سمت تعادل، در معاملات روزهای پایانی هفته مشاهده میشود.
ندای زاگرس – تهران- دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: در ۲ روز اخیر حدود ۲۵۰ میلیون دلار ارز پتروشیمی ها برای فروش به سامانه یکپارچه ارزی ارایه شده است.