تهران- نشست اخیر شورای امنیت و تحولات چند ماه گذشته بار دیگر بیعملی و انفعال اروپا را آشکار ساخت؛ جایی که ایران با ارائه ابتکارات دیپلماتیک از توافق قاهره تا پذیرش مذاکره در قالب ۵+۱ نشان داد آماده همکاری است، اما تروئیکای اروپایی با بیاعتنایی به این تلاشها و پافشاری بر اسنپ بک، وابستگی کامل خود به واشنگتن را نشان داد.
تهران- در ادامه سیاستهای خصمانه واشنگتن و متحدان اروپاییاش علیه جمهوری اسلامی ایران، قطعنامه پیشنهادی روسیه و چین برای جلوگیری از بازگشت تحریمهای سازمان ملل در شورای امنیت رأی نیاورد و روند موسوم به «پسگشت» (اسنپبک) وارد مرحله نهایی شد و غرب با این اقدام، بار دیگر مسیر تقابل را به جای دیپلماسی برگزید.
تهران- وزیر امور خارجه در آستانه رایگیری شورای امنیت برای تمدید قطعنامه ۲۲۳۱ از این شورا خواست مسئولانه عمل کند.
تهران- تیم ملی چوگان ایران که سهمیه حضور در جامجهانی را کسب کرده بود، به دلیل عدم صدور ویزای تعدادی از بازیکنان، به رقابتها نرسید.
تهران- رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرد که در صورت مشاهده ناامنی، شهرهای میزبان جام جهانی را تغییر خواهد داد.
ایلام- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: وحدت ملی و تقویت همهجانبه توان دفاعی و بازدارندگی، نسخه مؤثر جمهوری اسلامی برای بیاثر کردن تهدیدات خارجی و حفظ امنیت پایدار کشور است.
تهران- وزیر امور خارجه در یادداشتی که در روزنامه «جاکارتا پست» اندونزی منتشر شده است، اقدام سه کشور اروپایی عضو برجام شامل بریتانیا، فرانسه و آلمان در فعالسازی سازوکار اسنپبک را فاقد وجاهت قانونی و سیاسی دانست و آن را تهدیدی جدی برای اعتبار بینالمللی اروپا و توافق هستهای ۲۰۱۵ قلمداد کرد.
نیویورک- رئیس جمهور گفت: ایران، این کهنترین تمدّنِ پیوسته جهان، همواره در برابر تندبادهای تاریخ، استوار ایستاده است. این ملّت با روحی سترگ و ارادهای جاودان بارها ثابت کرده است که در برابر مهاجمان سر فرود نمیآورد؛ و امروز نیز در برابر متجاوزان، با اتّکا به قدرت ایمان و انسجام ملی خود، سربلند ایستاده است.
لندن – متفکر و فعال سیاسی اسکاتلندی تصمیم سه کشور اروپایی عضو برجام برای فعالسازی مکانیسم ماشه (اسنپبک) و بازگرداندن تحریمهای شورای امنیت علیه ایران را نشانهای آشکار از تبعیت مطلق اروپا از واشنگتن و تنبیه ایران به دلیل پافشاری بر استقلالطلبی خود در برابر استعمار آمریکا دانست.
ایلام – استاندار ایلام گفت: آینده ایران در گرو سرمایهگذاری جدی در آموزش و پرورش است و دولت چهاردهم با محوریت عدالت آموزشی، هم نوسازی فضاهای آموزشی و هم بهروزرسانی محتوای علمی را به صورت ویژه دنبال میکند.