کد خبر : 2098
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ تیر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۳

استاندار اصفهان:

نگاه دقیق بانوان می تواند به حل مسائل جامعه کمک کند

نگاه دقیق بانوان می تواند به حل مسائل جامعه کمک کند

اصفهان – استاندار اصفهان گفت: نگاه ریزبینانه و دقیق بانوان به حل بسیاری از مسائل اجتماعی و فرهنگی کمک می کند و در این راستا باید بیش گذشته باید از آنان در جامعه بهره برد. محسن مهرعلیزاده روز پنجشنبه در اولین نشست بررسی فرصت ها و چالش های نقش و حضور زنان در مدیریت شهری

اصفهان – استاندار اصفهان گفت: نگاه ریزبینانه و دقیق بانوان به حل بسیاری از مسائل اجتماعی و فرهنگی کمک می کند و در این راستا باید بیش گذشته باید از آنان در جامعه بهره برد.
محسن مهرعلیزاده روز پنجشنبه در اولین نشست بررسی فرصت ها و چالش های نقش و حضور زنان در مدیریت شهری در اصفهان افزود: ۵۰ درصد جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند که این سهم چشمگیر می‌تواند به سهمی کارآمدتر، مهمتر و مفید تر در جامعه تبدیل شود.
وی با اشاره به ویژگی های بارز و مثبت بانوان، تاکید کرد: برای دستیابی به شهری با اصول زیباشناسانه و با ارزش ، باید از مدیریت بانوان استفاده کنیم.
استاندار اصفهان تصریح کرد: زنان حس زیبا شناسی و دقت نظر بیشتری دارند و می توانند در موضوع های مختلف می توانند اظهارنظرهای مناسب و مطلوبی داشته باشند.
مهرعلیزاده با اشاره به اهمیت امنیت و آرامش در یک شهر گفت: ایجاد شهری آرام و زیبا که در آن مردم ذهن و فکر آرام دارند نیازمند توجه بیشتر به بانوان است، زیرا این بخش از جامعه، آرامش و امنیت را در ابتدا در محیط کوچک خانواده خلق می کنند.
وی با بیان اینکه باید به زنان در صحنه های مدیریت به خوبی فرصت داد، اظهارکرد: امروزه شاهد مدیریت زنان در برخی از نهادهای اجتماعی و فرهنگی هستیم و در استان اصفهان نیز در پست های مختلف نظیر مدیریت بهزیستی و بخشداری از بانوان استفاده شده است.
همچنین شهردار اصفهان در این مراسم گفت: در برخی موارد به دلیل انتخاب زنان برای پست های مدیریتی هجمه های زیادی به شهرداری اصفهان وارد شده است، اما ما بر اساس آنچه در قانون اساسی آمده عمل کرده ایم، باز هم از ظرفیت زنان دفاع می کنیم و از هجمه ها نمی هراسیم.
قدرت الله نوروزی اضافه کرد: اصل ۱۹ قانون اساسی آرمان ملت ایران بود و زمینه رشد شخصیت زنان در جامعه را فراهم کرد.
به گفته او ایجاد زمینه رشد افراد شایسته اعم از زنان یا مردان باید جزو اولویتها باشد و در این راستا قانون اساسی خود مسیر عمل را مشخص کرده است.
وی شایسته سالاری بدون خط کشی و سهمیه بندی را مهم دانست و اظهارکرد: سهمیه ‌بندی حتی می تواند به چالشی برای پیشرفت زنان تبدیل شود که خود برآمده از از باورهای غلط است.
نشست بررسی فرصت ها و چالش های نقش و حضور زنان در مدیریت شهری به همت شوراهای اسلامی شهرهای استان اصفهان و با هدف هم اندیشی برای ایجاد تسهیلات و امکانات مطلوب برای حضور بانوان در پست های مدیریت کشور برپا شده است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.