کد خبر : 8646
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲

سازمان جهانی گردشگری:

خاورمیانه بیشترین رشد ورود گردشگر در سال ۲۰۱۸را داشت

خاورمیانه بیشترین رشد ورود گردشگر در سال ۲۰۱۸را داشت

در حالی که سازمان جهانی گردشگری در سال ۲۰۱۰ پیش‌بینی کرده بود تعداد گردشگران بین‌المللی در سال ۲۰۲۰ ، به رقم ۱.۴ میلیارد نفر برسد، با این حال بنا بر دلایلی چون رشد اقتصادی بیشتر، مسافرت هوایی ارزان تر، تحولات مبتنی بر فناوری، مدل های کسب و کار جدید و تسهیلات ویزا در سراسر جهان،

در حالی که سازمان جهانی گردشگری در سال ۲۰۱۰ پیش‌بینی کرده بود تعداد گردشگران بین‌المللی در سال ۲۰۲۰ ، به رقم ۱.۴ میلیارد نفر برسد، با این حال بنا بر دلایلی چون رشد اقتصادی بیشتر، مسافرت هوایی ارزان تر، تحولات مبتنی بر فناوری، مدل های کسب و کار جدید و تسهیلات ویزا در سراسر جهان، این پیش‌بینی دو سال زودتر محقق شد..
سازمان جهانی گردشگری برآورد کرده است که ورود گردشگران بین المللی (بازدید حداقل به مدت یک شب) در سال ۲۰۱۸، شش درصد افزایش یافته و به عدد۱.۴ میلیارد نفر رسیده است که بسیار بالاتر از میانگین رشد۳.۷ درصدی ثبت شده در اقتصاد جهانی است.
از نظر منطقه‌ای، خاورمیانه ۱۰درصد، آفریقا ۷درصد، آسیا، اقیانوسیه و اروپا ۶درصد رشد را در سال ۲۰۱۸ داشته اند و ورود به قاره آمریکا (۳درصد )کمتر از میانگین جهانی بود.
زوراب پلولیکاشویلی دبیرکل سازمان جهانی گردشگری در این خصوص گفت: رشد گردشگری در سال های اخیر نشان می دهد که این بخش امروزه یکی از قوی ترین محرک های رشد و توسعه اقتصادی است.
وی افزود: مسئولیت ما این است که آن را به صورت پایدار مدیریت کنیم و با ایجاد فرصت های شغلی و کارآفرینی، این رشد را به منافع واقعی برای همه کشورها و به ویژه همه جوامع محلی تبدیل کنیم و هیچ کس را بی‌بهره نگذاریم.
دبیر کل سازمان گردشگری گفت: به همین دلیل است که سازمان جهانی گردشگری تمرکز خود را در سال ۲۰۱۹ بر آموزش، مهارت ها و اشتغال گذاشته است.»
سازمان جهانی گردشگری، بر اساس روند فعلی، چشم انداز اقتصادی و شاخص اعتماد رشد ۳ تا ۴ درصدی را برای سال جاری میلادی پیش بینی کرده است.
مقرون به صرفه شدن مسافرت هوایی به دلیل ثبات قیمت های سوخت و گسترش شبکه خطوط هوایی در بسیاری از مقاصد دنیا موجب تنوع بخشی به بازارهای گردشگری شده است. همچنین، روند کنونی، حاکی ازافزایش سفرهای خروجی از بازارهای نوظهور، به ویژه هند و روسیه، و همچنین بازارهای کوچکتر آسیایی و عربی است.
به طور کلی، انتظار می رود که در نتیجه تغییرات جمعیتی و رشد آگاهی در خصوص مسافرت مسئولانه، در سال ۲۰۱۹ شاهد تلفیقی از گرایش‌های نوظهوری مانند «سفر برای تغییر کردن و نشان دادن»، پیگیری گزینه های سالم مانند گردشگری پیاده روی، سلامتی و ورزشی، و نیز «سفر چند نسلی» بین مصرف کنندگان باشیم./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.