ندای زاگرس – تهران- رییس سازمان فضایی ایران با اشاره به اینکه ماهواره های دیگری در بهمن ماه آینده به فضا پرتاب خواهیم کرد ، گفت: مجموعه ماهواره های مهم شهید سلیمانی با ماهواره برهای داخلی به فضا پرتاب می شوند.
تهران- رئیس آژانس فضایی روسیه با اشاره به اینکه قدرت های فضایی پیشرو در حال آماده سازی برای اکتشافات تمام عیار در ماه هستند، گفت: روسیه و چین با درک پیچیدگی و اهمیت این کار، پروژه مشترکی را برای ایجاد یک ایستگاه بین المللی علمی قمری آغاز کرده اند که آماده همکاری با دانشمندان و مهندسان ایرانی در این پروژه هستیم.
تهران- معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نگاه دولت به صنعت فضایی یک نگاه جدی، راهبردی و اقتصادی است و توجه ویژهای به شرکتهای دانشبنیان برای نقشآفرینی موثر بیش از پیش در این صنعت دارد. به گزارش سازمان فضایی ایران، «حسن سالاریه» در رویداد فناوری ماهواره به مناسبت هفته جهانی فضا با اشاره به […]
تهران- ماهواره چمران ۱ که صبح امروز (شنبه) در مدار ۵۵۰ کیلومتری قرار گرفت، نخستین سیگنالهای خود را ارسال کرد. ماهواره «چمران ۱» که صبح امروز توسط ماهواره بر «قائم ۱۰۰» با موفقیت پرتاب شد و در مدار ۵۵۰ کیلومتری زمین قرار گرفت، نخستین سیگنالهای خود را ارسال کرد. ماهواره تحقیقاتی چمران ۱ توسط گروه […]