تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۶

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: عملکرد موفق دولت در سیاست تنش‌زدایی منطقه‌ای/ دنبال دلارزدایی هستیم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: عملکرد موفق دولت در سیاست تنش‌زدایی منطقه‌ای/ دنبال دلارزدایی هستیم
تهران- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عضویت ایران در گروه بریکس و سازمان شانگهای

را دستاورد مثبت دولت سیزدهم در سال گذشته عنوان کرد و گفت: رویکرد سیاسی دولت در صحنه بین‌الملل و سیاست تنش‌زدایی نیز موفق بود.

فدا حسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ما در مورد تقویت تعاملات سیاسی و توسعه دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم گفت: پیوستن ایران به مراکز قدرت اقتصادی و سیاسی می تواند تاثیر مثبتی در روند پیشبرد اهداف اقتصادی کشور داشته باشد و تغییرات اساسی در زندگی مردم ایجاد کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به عضویت ایران در گروه بریکس و سازمان همکاری های اقتصادی شانگهای اظهار داشت: با توجه به جایگاه ایران در حوزه خلیج فارس و دریای خزر، کشورمان می تواند حلقه اتصال مناسب بین کشورهای عضو بریکس باشد.

دولت سیزدهم در سیاست تنش‌زدایی منطقه‌ای موفق بود

نماینده مردم زاهدان در مجلس با بیان اینکه کشورهای عضو پیمان شانگهای و بریکس در قالب همکاری های اقتصادی به سمتی می‌روند تا جایگاه دلار تضعیف شود، گفت: شکل‌گیری نهادهای منطقه‌ای در قالب همکاری‌های اقتصادی می تواند ارز این کشورها را از حالت انزوا خارج کند و به ارز دیگر کشورها ماهیت بین المللی دهد و با تعریف ارز مشترک جایگزین دلار و یورو شود.

مالکی عضویت ایران در گروه بریکس را دستاورد مثبتی برای دولت سیزدهم عنوان کرد و تصریح کرد: رویکرد سیاسی دولت سیزدهم در صحنه بین‌الملل رویکرد مثبتی بوده و سیاست تنش زدایی با کشورهای منطقه و همسایه جواب داده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: دولت سیزدهم شناخت خوبی نسبت به معادلات بین‌المللی و سازمان‌های اقتصادی دارد.

وی عضویت ایران در گروه بریکس را تحول اساسی در سیاست خارجی کشورمان عنوان کرد و گفت: مجلس هم به دولت کمک می‌کند تا تعریف جدیدی از منافع ملی در این پیمان‌ها مطرح شود تا مانند دولت قبل همه ظرفیت‌های دیپلماسی ایران در یک گوشه قفل نشود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: هر سازمانی که بتواند منافع مشترک با ایران تعریف کند، کشورمان این آمادگی را دارد که با این گروه‌ها و سازمان‌ها همکاری متقابل داشته باشد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس همچنین عضویت ایران در شانگهای را فرصت بسیار خوب و تاثیرگذار برای ایران خواند و افزود: با توجه به تحولات بین‌المللی در کشورهای عضو شانگهای این انگیزه در این کشورها وجود دارد که از ظرفیت‌های اعضا استفاده کنند. لذا انتظار می‌رود که تحولاتی در عرصه اقتصادی برای کشورمان رخ دهد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.