تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱

پیش بینی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات: شورای نگهبان طرح تغییر قانون‌ کنکور را رد می‌کند

پیش بینی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات: شورای نگهبان طرح تغییر قانون‌ کنکور را رد می‌کند
تهران -  عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح مجلس برای اصلاح قانون نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها ایرادات و ابهاماتی دارد، گفت: به احتمال زیاد این طرح توسط شورای نگهبان یا هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام رد خواهد شد.

 

مهرداد ویس کرمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ما درباره طرح اصلاح قانون نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی گفت: این طرح ابتدا به صورت دو فوریت مطرح شد که در صحن رای نیاورد و یک فوریت آن به تصویب رسید و چندماه در کمیسیون‌های مجلس بحث و بررسی شد و تغییرات اساسی در آن اعمال شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: پس از اینکه نمایندگان مجلس به اولویت دار بودن این طرح رای دادند و کلیات آن هم در صحن به تصویب رسید، جزییات آن توسط نمایندگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و برخی از مواد آن حذف شد تا در نهایت به صورت ماده واحده به تصویب مجلس برسد. در ادامه این طرح به شورای نگهبان و هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال می‌شود تا تکلیف این طرح مشخص شود.

وی درباره تحلیل خود از این طرح عنوان کرد: با توجه به اینکه این طرح برای اجرا باید تا پایان شهریورماه ماه به قانون تبدیل شده و ابلاغ شود، قطعا در این زمان، طرح اصلاح قانون پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها به نتیجه نهایی نخواهد رسید و برای آزمون سراسری ۱۴۰۳ اعمال نخواهد شد.

 

شورای نگهبان مصوبه تغییر قانون کنکور را رد می‌کند

نماینده مردم خرم آباد ادامه داد: دیگر مشکل این طرح این است که آنچه در مجلس در خصوص نحوه پذیرش دانشجو به تصویب رسید، خلاف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و شورای نگهبان می‌تواند به دلیل این مغایرت، مصوبه مجلس را تایید نکرده و رد کند.

وی با بیان طبق مصوبه مجلس تغییر جدی در آنچه پیش از این در نحوه پذیرش دانشجو وجود داشت، رخ نمی‌دهد، گفت: بر اساس این طرح قرار شد تا سال ۱۴۰۶ مصوبه قبلی کنکور لحاظ شود و قطعا مصوبه فعلی مجلس قابل اجرا شدن در سال ۱۴۰۳ را نخواهد داشت.

ویس کرمی تاکید کرد: تحلیل بنده این است که با توجه به مصوبه مجلس، قطعا در سال ۱۴۰۳ تغییری در روند فعلی کنکور نخواهیم داشت و باید در ادامه شورای نگهبان و هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در این باره نظر کارشناسی ارائه دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره اینکه آیا این طرح ابتکار و خلاقیت داوطلبان کنکور را خواهد گرفت: این طرح مشکلات و چالش‌هایی دارد که سبب خواهد شد تا سال ۱۴۰۶ اتفاقی برای داوطلبان آزمون سراسری رخ ندهد و به احتمال زیاد شورای نگهبان یا هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به آن ایراد خواهد گرفت.

 

مافیای کنکور مخالف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است

وی با بیان اینکه مافیای کنکور مخالف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، خاطرنشان کرد: مصوبه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضعیف است. از طرفی تا قبل از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تأثیر ۴۰ درصدی معدل در کنکور، مدارس به کلاس‌های کنکور تبدیل شده بودند لذا مافیای کنکور از مخالفان مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس در جریان رسیدگی به طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها که در ۳ ماده برای اصلاح برخی مواد قانون مصوب سال ۱۳۹۲ و با هدف حذف تأثیر قطعی معدل در کنکور به صحن علنی مجلس آمده بود ابتدا سابقه تحصیلی را حذف کردند.

در ادامه نمایندگان وزارت آموزش و پرورش را مکلف کردند تمام زیرساخت‌های لازم جهت اعمال تاثیر قطعی معدل در تعیین تراز و رتبه شرکت کنندگان در کنکور سال ۱۴۰۶ و بعد از آن را فراهم کند و تا موعد یاد شده کنکور سال‌های ۱۴۰۳، ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ به روال کنکور سال‌های قبل از سال‌ ۱۴۰۲ برگزار می‌شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.