تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۸

ابراهیمی: واگذاری سرخابی‌ها به معنای تحقق آرزوی ۴۰ساله هواداران است

ابراهیمی: واگذاری سرخابی‌ها به معنای تحقق آرزوی ۴۰ساله هواداران است
تهران- سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران، گفت: دولت به بهترین نحو، شرایط واگذاری سرخابی‌ها را محقق کرد و پس از ۴۰ سال شاهد هستیم آرزوی هواداران دو تیم محقق شد.
ناصر ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به بحث واگذاری دو باشگاه قدیمی و پرطرفدار فوتبال ایران اشاره کرد و افزود: بالاخره و پس از ۴۰ سال انتظار به حق هواداران محقق شد و استقلال و پرسپولیس از بدنه دولت خارج شدند. امیدواریم از این پس سرخابی‌ها مانند باشگاه‌های بزرگ دنیا مدیریت شده و به فعالیت خود ادامه دهند.
وی ادامه داد: دولتی بودن این دو باشگاه در آسیا مشکل‌ساز بود و حساسیت‌هایی را ایجاد می‌کرد. خوشبختانه دولت به این موضوع ورود جدی داشت و با حمایت دولت و پیگیری‌های وزیر ورزش، استقلال و پرسپولیس از این چالش خارج شدند.
سرمربی اسبق سرخ‌پوشان تهران یادآور شد: تیم‌های بزرگ دنیا را بررسی کنید، چطور و با چه برنامه‌ای پیش می‌روند؟ چرا در تیمی مانند رئال مادرید یا منچستریونایتد در همه این سال‌ها ۴ تا ۵ رئیس عوض شده‌اند اما در فوتبال ما این رقم بیش از ۲۰ مدیر بوده است؟ این همه تغییر و تحول و دوره مدیریت کوتاه مدت چه سودی برای این دو باشگاه بزرگ پایتخت داشته است؟‌
ابراهیمی خاطر نشان کرد: سال‌ها بود این موضوع را فریاد می‌زدیم که دو تیم را واگذار کنید. اما بالاخره این امر محقق شد و باید آن را به فال نیک گرفت. نکته مهم اینجاست که این دو تیم از امروز بر چه اساس فعالیت خواهند کرد. فراموش نکنیم این دو تیم باید با فکر جدید که در آن درآمدزایی و استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود دیده شود، مدیریت شوند. فوتبال خصوصی نگاه متفاوتی نسبت به فوتبال دولتی دارد، اینکه مدیران جدید چگونه درآمدزایی خواهند کرد به تیم جدید مدیریتی مربوط می‌شود اما می‌توان از حق پخش، از فروش محصولات و هر مورد دیگری بهره برد تا این درآمدزایی محقق شود. باید تیم مدیریتی جدید حتی تولیدی مخصوصی را انتخاب و معرفی کند تا همه هواداران تنها از آن برای حمایت تیم خود استفاده کنند و سایر اقدامات مشابه غیرقانونی قلمداد شود. این در همه دنیا یک روال معمول است و باید در تیم‌های غیردولتی ایران هم اعمال شود.
سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: نکته مهم دیگر این است که این دو باشگاه باید با تاکید بر آکادمی‌های خود استعدادهای نوجوان را شناسایی و با آموزش و انتقال آنها به تیم‌های دیگر،‌ در حوزه درآمدزایی گام‌های بزرگ و اساسی را بردارند. امیدوارم این انتقال و تیمی که قرار است کار را مدیریت کند به دنبال کارهای نمایشی نباشد و از این فرصت به بهترین شکل ممکن بهره ببرد.
پیشکسوت فوتبال پرسپولیس در مورد لیگ و احتمال قهرمانی سرخابی‌ها تاکید کرد: هر چند فوتبال در گذشته زیباتر و جذاب‌تر بود اما این‌ روزها هم شاهد رقابت تنگاتنگ دو تیم در صدر جدول هستیم و به نظرم این جذابیت تا پایان فصل ادامه خواهد داشت. نگرانی من بابت دلال‌هایی است که مانند زالو به جان فوتبال افتاده‌اند و با ترفندهای خاص به دنبال تحمیل بازیکنان بی‌کیفیت به تیم‌ها و باشگاه‌های فوتبالی هستند. نکته مهم این است که استقلال و پرسپولیس از این پس باید با دقت در این مورد وارد عمل شده و اجازه ندهند هر فردی بازیکن دلخواه خود را به تیم تزریق کند و به صورت ساماندهی شده در این خصوص اقدام کنند تا منافع باشگاه تامین شود.
وی در مورد اینکه شانس کدام تیم برای قهرمانی بیشتر است، گفت: در پرسپولیس آرامش حاکم است اما در استقلال شاهد اتفاقاتی هستیم که خوشایند نیست، این نقطه اصلی و تفاوت مهم دو تیم در راه قهرمانی است اما باید دید در هفته‌های آتی چه خواهد شد و کدام تیم می‌تواند از فرصت‌هایی که دارد،‌ بهتر نتیجه بگیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.