کد خبر : 15772
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵

غلامی:

تربیت نیروی انسانی به آموزش عالی سفارش داده نمی شود

تربیت نیروی انسانی به آموزش عالی سفارش داده نمی شود

چهارمین همایش ملی آموزش عالی امروز دوشنبه ۹ اردیبهشت ماه با حضور منصور غلامی و معاونان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین برخی استادان دانشگاه ها در دانشگاه صنعتی شریف آغاز به کار کرد. منصور غلامی در این همایش، گفت: امروز در نقطه عطف آموزش عالی کشور قرار داریم. دوره ۴۰ ساله انقلاب و

چهارمین همایش ملی آموزش عالی امروز دوشنبه ۹ اردیبهشت ماه با حضور منصور غلامی و معاونان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین برخی استادان دانشگاه ها در دانشگاه صنعتی شریف آغاز به کار کرد.
منصور غلامی در این همایش، گفت: امروز در نقطه عطف آموزش عالی کشور قرار داریم. دوره ۴۰ ساله انقلاب و دوره قبل از آن بر دانشگاه های ما گذشته است و سایه آموزش در دانشگاه همچنان بر سایر ماموریت های دانشگاه ها سنگینی دارد.
وی افزود: نگاه به ماموریت های دانشگاه ها به تحول، تغییر روش، مشی و فناوری های مورد استفاده باید بیانجامد. آنچه را که در دانشگاه های بزرگ کشور رخ داده است چیزی نیست که انکار کرد.
غلامی اظهار کرد: تغییرات در پژوهش و فناوری دانشگاه های کشور دستاوردهای ارزشمندی است چرا که افتخارات آموزش عالی ما کم نیست.
وزیر علوم تاکید کرد: با آنچه در دنیا می گذرد باید نگاه نقادانه و حرکت به سمت تحول داشت. این مساله فقط در بازنگری دروس و عناوین سرفصلها نهفته نشده و ما با سرعت تحول زیادی در دنیا همراه هستیم و زمان زیادی برای شروع کردن و استقرار نداریم.
وی گفت: یک کار مستمر پویا در حوزه آموزش عالی لازم است تا از تجربیات دنیا استفاده کنیم و تحولات جامعه را مد نظر قرار دهیم تا در آینده قابل محاسبه، جایگاه خودمان را تعریف کنیم. غلامی اظهار کرد: نیاز به حرکت جدی، قوی تر و آینده نگرانه تر به آموزش عالی داریم. اینکه در درون سیستم آموزشی باید چه مولفه ای در نظر بگیریم، بحثی است که همه کارشناسی نظرات خود را دارند.
وی افزود: در آموزش دانشجویان باید نگاه جامع و گسترده بین همکاران دانشگاه ها ایجاد شود و در برنامه های دانشگاه ها توجه به آماده سازی و انتقال تجربه به استادان جوان صورت گیرد. وزیر علوم، گفت: آنچه از دانشگاه ها انتظار داریم این است که آموزش هدف‌مند داشته باشند که همه از متون درسی به دست نمی آید و تربیت هدف‌مند دانشجویان و دانش آموختگان ما نیاز به برنامه ریزی دارد.
وی اظهار کرد: نگاهی کارشناسی به تربیت دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه ها بخش مهمی از اثرگذاری آنها در جامعه است.
به گفته وی، در جهانی هستیم که ارتباطات نزدیک و فضای انتقال مباحث کارشناسی نزدیک و حضور افکار در جهان فراوان است. تعریف جایگاه در آموزش به خصوص در فضایی جهانی مهم است.
غلامی تاکید کرد: استعداد زیادی بین دانشجویان داریم که شاخص توانمند آموزش عالی است اما اینکه شاخصه ها را به عنوان سرمایه ملی رشد دهیم وظیفه مراکز آموزشی است.
وزیر علوم افزود: آموزش عالی ما در تحصیلات تکمیلی علاوه بر تربیت کارشناس، حوزه پژوهش را مد نظر دارد.
وی اظهار کرد: اشتغال پذیری دانش آموختگان در ایجاد مهارت دوره های تحصیلی، بخشی از این نیاز را می تواند عملی کند. اما آموزش نیروی انسانی و استخراج اطلاعات از برنامه های کلان ملی باید باشد و از برنامه های مهم آموزش عالی است.
وزیر علوم گفت: دانش آموختگان ما بدانند در چه موضعی هستند و در زمان آینده در چه شرایط قرار گیرند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.