کد خبر : 2234
تاریخ انتشار : جمعه 8 تیر 1397 - 15:22

امام جمعه کرمان:

حمله به هواپیمای مسافربری حقوق بشر آمریکایی است

حمله به هواپیمای مسافربری حقوق بشر آمریکایی است

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در آئین این هفته نماز جمعه شهر کرمان افزود: ترورهای کوری که در کشور ما در سال های ۵۹ و ۶۰ انجام شد نوعی دیگر از حقوق بشر آمریکایی است. وی ادامه داد: جنایت های متعدد آمریکایی ها که در دنیای امروز به اسم حقوق بشر انجام می

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در آئین این هفته نماز جمعه شهر کرمان افزود: ترورهای کوری که در کشور ما در سال های ۵۹ و ۶۰ انجام شد نوعی دیگر از حقوق بشر آمریکایی است.
وی ادامه داد: جنایت های متعدد آمریکایی ها که در دنیای امروز به اسم حقوق بشر انجام می شود نیز بیانگر ابعاد حقوق بشر آمریکایی است.
وی اظهار داشت: آمریکا تابلوی ضد جنگ را بر سر می گیرد اما در شرق و غرب عالم قتل عام می کند و نیز تابلوی مبارزه با تروریسم را بر سر خود می گیرند اما تروریسم های جهنمی را تجهیز می کنند و به جان مردم محروم و مستضعف می اندازد.
امام جمعه کرمان عنوان کرد: آمریکایی ها در حالی حرف از حقوق بشر می زنند که کوچکترین حق بشر را رعایت نمی کنند و کار را به جای رسانده اند که از معاهده های حقوق بشری خارج شده و می شوند.
وی بیان کرد: آنها حرف از تعهد همه در مقابل تعهدهای بین المللی می زنند و خودشان هیچ تعهدی را قبول ندارند و ما نمونه آن را در چهار دهه انقلاب و در برجام دیده ایم.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان در ادامه هفته قوه قضائیه را گرامی داشت و تصریح کرد: احیای حقوق عامه توسط دستگاه قضایی یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به شمار می رود که دستگاه قضا باید آن را پیگیری کند.
وی با اشاره به اینکه پرداخت نشدن حقوق کارگران، کارکنان شرکت ها و دستگاه ها و کشاورزان نمونه ای از حقوق عامه است که باید توسط دستگاه قضایی مورد رسیدگی قرار گیرد عنوان کرد: حق کشاورزی که ماهها تلاش کرده تا محصولی را وارد بازار کند اما در وقت نتیجه، باید آن را در گوشه ای از بین ببرد و سالی را با اشک و آه طی کند، از حقوق عامه است که باید مورد پیگیری قرار گیرد.
وی اظهار داشت: دستگاه قضایی کشور باید افکار عمومی را با اجرای عدالت و قاطعیت در اجرای عدالت تجمیع کند و با مفسد یعنی با فردی که مشکلات اقتصادی ایجاد می کند و با رانت بصورت جدی برخورد کند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: قوه قضائیه ناجوانمردانه به وسیله دشمن مورد هجمه قرار می گیرد و باید با تبلیغ درست و صحیح جلوی این موضوع را گرفت و اجازه نداد که تبلیغات منفی علیه دستگاه قضایی انجام شود.
وی از خدمات دستگاه قضایی استان کرمان تقدیر کرد و ادامه داد: بخشی از امنیت استان مرهون تلاش های دستگاه قضایی در کنار نهادهای امنیتی، انتظامی و نظامی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: مدیرکل آموزش و پروش استان کرمان روز گذشته معرفی شد و امیدواریم خداوند به وی توفیق دهد که این بخش حیاتی جامعه که بخش تعلیم و تربیت است را به نتیجه برساند.
وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش پویا و بالنده نیاز به همکاری همه دستگاه ها دارد گفت: مسئولان اجرایی، اولیاء و خیران باید به آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت کمک کنند.
وی ضمن تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید از درگیری های جناحی خالص باشد گفت: در دوران دفاع مقدس، در فنآوری های هسته ای، در پیشرفت های حوزه نانوتکنولوژی، سلول های بنیادین و پیشرفت های موشکی جریانات جناحی را خارج کرده ایم و موفق بوده ایم و در سایر حوزه ها نیز باید به دور از حرکت های جناحی پیش رفت.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش زیربنای فرهنگ و ادب جامعه است گفت: باید نگاه های جناحی از آموزش و پرورش خارج شود.
وی با تاکید بر اینکه از هیات دولت درخواست می کنیم استاندار پهناورترین استان کشور را تعیین کند عنوان کرد: افرادی که سرپرستی را بر عهده دارند خدمت می کنند اما همه می دانیم که اختیارات سرپرست با اختیارات استاندار متفاوت است لذا امیدواریم هر چه استاندار کرمان معرفی شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود امنیت را یکی از نعمت های ارزشمند الهی برشمرد و گفت: اگر ناآرامی ها جامعه را در بر گرفت، اقتصاد آن جامعه کارکرد اصلی خود را نخواهد داشت.
نماز جمعه کرمان در محل مصلای امام علی (ع) این شهر با حضور گسترده مومنان خداجوی برگزار شد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.