تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳

کلنگ زنی سد گدارخوش ایلام در دهه فجر

کلنگ زنی سد گدارخوش ایلام در دهه فجر
ایلام - سرپرست شرکت آب منطقه‌ای ایلام گفت: عملیات اجرایی ساخت سد مخزنی گدارخوش با قراردادی به اعتبار ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان دهه فجر سال جاری آغاز می شود.

صادق علیمرادی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ما با اشاره به اضافه شدن سد گدارخوش به پیوست قانون بودجه سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: ردیف اجرایی برای سد مخزنی گدارخوش برقرار و به پیوست قانون بودجه سال جاری با حمایت های استاندار ایلام اضافه شد و جزو نخستین طرح هایی بود که به پیوست قانون بودجه اضافه شده است.

وی بیان کرد: این طرح‌ آب کشاورزی ۶۸۰۰ هکتار از اراضی دشت مهران و صالح آباد و آب صنعت منطقه را تأمین و نقش کم نظیری در توسعه شهرستان مهران و بخش صالح آباد خواهد داشت.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام یادآور شد: در حال حاضر فرایند مناقصه این سد و برون سپاری آن انجام شده که در ایام مبارک دهه فجر شاهد کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی آن خواهیم بود.

علیمرادی تاکید کرد: هدف از احداث این سد مهار و استحصال آب های سطحی و اختصاص آن به امر کشاورزی، افزایش کمی تولیدات کشاورزی، توسعه کشاورزی منطقه در قالب استفاده بهینه از منابع آب و خاک، افزایش درآمد مردم منطقه و افزایش ارزش افزوده است.

سد گدارخوش با ظرفیت ۱۵۰ میلیون مترمکعب در بخش صالح آباد شهرستان مهران ایجاد خواهد شد.

طول سد گدارخوش ۶۰ متر ، ارتفاع آن از بستر رودخانه سه متر و از پی ۶.۵ متر است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.