کد خبر : 53090
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۷:۲۲

حجت‌الاسلام رئیسی: 

پیوند عراق و ایران گسستنی نیست

پیوند عراق و ایران گسستنی نیست

حجت الاسلام و المسلمین «سید ابراهیم رئیسی» بعد از ظهر امروز (سه شنبه ) افزود که پیوند دو ملت ایران و عراق ناگسستنی است و هیچ چیزی نمی تواند بین انها اختلاف بیندازد. وی در این خصوص با اشاره به اعتراف رسمی «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه وقت آمریکا تاکید کرد که گروه تروریستی داعش

حجت الاسلام و المسلمین «سید ابراهیم رئیسی» بعد از ظهر امروز (سه شنبه ) افزود که پیوند دو ملت ایران و عراق ناگسستنی است و هیچ چیزی نمی تواند بین انها اختلاف بیندازد.
وی در این خصوص با اشاره به اعتراف رسمی «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه وقت آمریکا تاکید کرد که گروه تروریستی داعش را آمریکا ایجاد کرده و به جان ملت های مسلمان منطقه انداخته است.
وی که به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران سخن می گفت، افزود که کشور عراق برای سال های طولانی پذیرای بنانگذار جمهوری اسلامی ایران بود.
به گفته وی، امام خمینی (ره) در کسوت مقام استادی و مرجعیت عالم اسلام در کنار بارگاه مطهر امیر المومنین علی (ه) برای سال ها در عراق حضور داشتند و برکات بسیاری از این مرجع نورانی کسب کردند.
رییس قوه قضائیه کشورمان خاطر نشان ساخت که امام راحل (ره) به برکت امیر مومنین علی (ع)، پایه های انقلاب شکوهمند اسلامی را بنیاد نهادند.
وی ادامه داد: در زمانی که دو بلوک شرق و غرب در عالم یکه تازی می کردند و کشورها در جهان مناطق مستعمره آنها بودند و تمام کشورها را جولانگاه خویش قرار داده بودند مردی از تبار مردان خدا و دلدادگان به حضرت حق و از فرزندان فاطمه (س) به نام دین و حاکمیت اسلام و قرآن بر سرنوشت انسان معاصر، پرچم انقلاب و حاکمیت دین و ارزش های الهی را برافراشت.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت که امام در مقابل خواسته های غرب و شرق، پرچم مدنیتی به نام دین را افرشته کرد.
به گفته وی، پایه های انقلاب اسلامی ایران که امام (ره) پایه ریزی کردند بر محور «خداباوری»، «خودباوری» و «مردم باوری» بنا نهاده شده است.

حجت الاسلام و المسلمین افزود که این انقلاب عظیم که با این اصول پایه ریزی شد امروز به یاری خداوند سبحان، شجره طبیه ای شده که اصل آن ثابت و فرع آن در آسمان است.
وی افزود که دشمن بسیار تلاش کرد که انقلاب پیروز نشود و نظام جمهوری اسلامی شکل نگیرد، هشت سال با تحریک صدام و صدامیان جنگ را بر مردم عراق و ایران تحمیل کرد، کودتا و توطئه های بسیاری را برنامه ریزی و بسیاری فتنه ها را علیه این انفلاب نوپا برانگیخت اما نتوانست جلو این انقلاب را بگیرد.
به گفته وی، دشمن در دهه اول انقلاب تلاش کرد، نظام اسلامی شکل نگیرد اما نتوانست و در دهه دوم تلاش کرد که انقلاب تثبیت نشود و نتوانست اما در دهه سوم کوشید انقلاب و پیام آن نرسد اما نتوانست و چهل سال است که توطئه می کند اما نتوانسته است جلوی انقلاب اسلامی ایران را بگیرد و به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی، دشمن خواست و نتواست و ما خواستیم و توانستیم.
وی توطئه جدید در منطقه را فتنه صهیونیست ها، با سلاح و امکانات آمریکایی ها و پول سعودی ها عنوان کرد و گفت که نقشه های بسیاری که کشیده اند و گروه تکفیری را به جان مردم مسلمان انداختند و خون ها ریختند و خانه ها را ویران کردند اما نتوانسته اند در فتنه هایشان موفق شوند.
به گفته وی، جریان داعش جریان دست ساخته آمریکایی ها است که رسما خانم «هیلاری کلینتون» (وزیر وقت امور خارجه آمریکا) در برابر دیدگان همه دنیا اعتراف کرد که داعش را آمریکا تشکیل و مجهز و به جان مردم مسلمان انداخت.
وی تاکید کرد که استکبار، گروه های تکفیری را با عنوان اسلامی و با شعار جعلی «لا اله الا الله» به جان مردم مسلمان انداخت اما دشمن نتوانست موفق شود چون ملت مسلمان عراق و ملت مسلمان ایران و ملت های مسلمان منطقه آگاه و بیدار شده و فریب شعار داعش و داعشی ها را نخورد . فهمید جنس این کار، از جنس صهیونیستی و اسراییلی است.
رییس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان ساخت که داعشی ها در سوریه، عراق و منطقه غارت و جنایت کردند اما جوانان برومند و فرهیختگان و مقتدای ما رهبر معظم انقلاب اسلامی و مقام مرجعیت در عراق توانستند آگاهی و بیداری را به ملت های منطقه ببخشند.
وی اضافه کرد که الحشد الشعبی و جوانان در ایران و عراق و سوریه و لبنان و در همه منطقه به میدان آمدند و ایستادگی کردند و حزب الله با همه وجود در منطقه نقش آفرینی کرد و روحانیت و فرهیختگان و انسان های با بصریت حضور یافتند گرچه شهدای زیادی دادیم اما دست دشمنان برملا شد و نقاب از چهره زشت آمریکا کنار رفت و حقیقت وحشی گری آمریکا آشکار و آمریکا مستاصل شد.
به گفته وی، چهره هایی مثل ابومهدی و حاج قاسم توانستند جوانان را در خطوط جبهه به خط کنند.
وی با اشاره به ناخرسندی آمریکا از این تحول افزود که واشنگتن نقشه ترور این فرماندهان را کشید و تصور می کرد با شهادت آنها جریان مقاومت تمام می شود اما جریان مقاومت پایدارتر از همیشه خود نمایی کرد.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تاکید کرد که جریان مقاومت اجازه نفوذ آمریکا و فتنه فتنه گران را نمی دهد و به برکت جریان مقاومت، استعمار و استکبار آمریکا در منطقه خاتمه خواهد یافت.
وی خطاب به ملت عراق گفت که رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، وحدت و انسجام ملی بود و توصیه همیشه امام راحل (ره) و توصیه امروز رهبر معظم انقلاب و مرجعیت انسجام و وحدت و یکپارچگی و چنگ زدن به ریسمان نجات بخش خداوندی است.
وی تاکید کرد که آمریکا و به اصطلاح نیروهای ائتلاف مشکل هیچ ملتی را حل نکرده و نمی کنند و سابقه امریکا در هیچ منطقه ای ایجاد امنیت نبوده بلکه خودش موجب ناامنی در منطقه است.
رییس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران افزود: آنها که امنیت در عراق را ایجاد می کنند، خود ملت عراق و جوانان و فرهیختگان عراق این کشور هستند.
حجت السلام و المسلمین افزود که ما به نام ایران اسلامی می گوییم که خواهان عراقی قوی، عزیز، مقتدر، شجاع و مقاوم در مقابل دشمن هستیم و خواهان عراقی مستقل هستیم که بتواند روی پای خود بایستد و دشمن را مایوس کند.
به گفته وی، عراق برخوردار از ثروت های مادی و معنوی بسیاری است و شکوفا کردن استعدداهایش را باید دنبال کند.
وی ادامه داد که عراق همچنان که در مقابل ظالمان و متجاوزان و تکفیری ها از خود کارنامه درخشان نشان داده از این پس در برابر همه متجاوزان با همبستگی ملی و همبستگی با همه مسلمانان در منطقه از خود جلوه ای گویاتر و موثرتر نشان دهد.
وی در ادامه گفت که خون شهید المهندس و سلیمانی با یکدیگر مخلوط شد این اختلاط رمز پیوند دو ملت ایران و عراق است.
به گفته وی، این خون نه فقط در جاده فرودگاه بغداد، در جای جای این سرزمین خون ایرانی و عراقی به هم پیوند خورده و صدها سال است که چنین است و صدها سال دیگر باقی خواهد ماند، این پیوند دو ملت ناگسستنی است.
رییس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: آنها که در سر اختلاف افکنی بین ایران و عراق را می پرورانند فقط آبروی خود می برند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.