کد خبر : 93743
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳

غرق در دریای بیکران حسین(ع) فارغ از هر کیش و آیین

غرق در دریای بیکران حسین(ع) فارغ از هر کیش و آیین
ایلام - حسین(ع) جان و روح همگان را تسخیر کرده و آتش فروزان مهرش، پیر و جوان، زن و مرد را نمی شناسند.

به گزارش ایرنا، این عشق مرزهای انسانیت را درنوردیده و همگان را غرق در دنیای محبت خویش گردانیده است.

نباید حسین(ع) را یک فرد کشته شده در یک واقعه تلخ و جنگ نابرابر دانست، بلکه حسین(ع) یک مکتب، تفکر و فلسفه است.

این فلسفه ناب تنها منحصر به شیعیان حضرتش نیست و بلکه مغناطیس وجودی حسین(ع) هر سودا زده ای را به سمت خود می کشاند.

اهل سنت، کلیمی، عاشوری، ارمنی، زرتشتی و هر دین و آیینی که باشی فرق ندارد، ذره ای انسانیت در وجودت باشد حسین(ع) خریدارت می شود.

این روزها که موسوم اربعین است، هرکسی سعی دارد خوش خدمتی خود را به اربابش نشان دهد و بنده ای لایق در بارگاه پربرکتش باشد.

و مهران این روزها حلقه اتصال عاشقان کوی دوست و گذرگاه امن اربعینیان است و یک ایران کوچک را در بطن خود جای داده است.

هر گوشه از مهران را بنگری خدمت گذاران حسین(ع) را می بینی که غرق در خادمی زائران بارگاه ملکوتی حضرت یار شده اند.

از همه جا سیل خادمان به مهران رهسپار شده اند، دولتی، نظامی، نهادی و مردمی آمده اند تا خادم زائران کوی دوست شوند؛ اما در ابتدایی ترین گوشه میدان اربعین واقع در پایانه مرزی مهران منحصر به فردترین خدام زائران حرم اباعبدالله الحسین (ع) مأوا گزیده اند.

البسه تنشان، موکب شان، غذاها و حتی وسایل پذیرایی شان متمایز و متفاوت تر از همه ایستگاه های صلواتی است.

موکب شان نظر هر فردی که پای به میدان بزرگ اربعین در ورودی پایانه مرزی مهران می گذارد، را به خود جلب می کند.

اهل ترکمن صحرای استان سرسبز و زیبای گلستان هستند و البته سنی مذهب، امسال برای دومین سال است که خادم زائران مهرانی هستند.

موکبشان خیمه هایی سنتی به سبک منطقه خودشان است که یک خیمه را برای استراحت و تناول غذای زائران اختصاص داده اند و یک خیمه دیگر را برای طبخ و تهیه غذاها و نوشیدنی های محلی خاص منطقه خودشان.

مهربانی و خلوص خدمت گذاری به زائران در عمق وجودشان موج می زند و زائران را غرق در دریای مهربانی خود می کنند.

“کریم بردی بزونه” مسئول موکب اهل سنت ترکمن های استان گلستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مستقر در مرز مهران هدف از حضور و خدمت رسانی به زائران در مرز مهران برای دومین سال متوالی را اعتقاد ویژه اهل سنت به پیامبر(ص) و خاندان رسالت به ویژه امام حسین (ع) نوه پیامبر ذکر می کند.

وی علت انتخاب مرز مهران برای خدمات رسانی به زائران را حضور انبوه هموطنان برای گذر از این مرز ذکر کرد و گفت: این مرز بیشترین خیل زائران را پذیرا است.

وی افزود: اهل سنت ارادت خاصی به امام حسین(ع) دارند به گونه ای که اشعار شاعر و عارف بزرگ و نامی اهل ترکمن مقتوم قلی فراقی ( که در دوران حکومت افشاریه و ابتدای حکومت قاجار می زیسته است) در اشعار خود رثای شهادت سیدالشهدا(ع) را به زبانی شیوا و برجسته بیان کرده است و عشق به سالار شهیدان و. خدمات رسانی به زائران حضرتش ما را به اینجا آورده و خدمات رسانی به زائران و محبت آنها به ما تحمل گرما را برایمان آسان کرده است.

بردی بزونه گفت: اهل سنت استان گلستان هرساله با برپایی موکب و ایستگاه های صلواتی ارادت خود را نسبت به خاندان پیامبر(ص) نشان داده اند و ما به نمایندگی از اهل سنت ترکمن صحرا برای دومین سال افتخار حضور در مرز مهران و خدمتگذاری به زائران را پیدا کرده ایم.

وی در مورد موکب دایر شده هم توضیح داد: موکب ترکمن های اهل سنت استان گلستان متشکل از دو خیمه یکی به جهت اسکان و استراحت و دیگری به جهت پذیرایی از زائران با ۲۵ نفر خدمه زن و مرد به نمایندگی از ترکمن های اهل سنت استان گلستان در مرز مهران مستقر است.

به گفته بردی بزونه موکب اهل سنت به صورت کاملا مردمی و با جمع آوری کمک های خیرین منطقه ترکمن صحرا دایر شده و با غذا و نوشیدنی های بومی و محلی از جمله غذای محلی “چکلمه” با برنج محلی، بورک با گوشت و خمیر و انواع شیرینی های ترکمنی پذیرای زائران است.

وی تاکید کرد: موکب اهل سنت در مهران حامل پیام وحدت و همدلی برای اقوام و مذاهب مختلف مردم ایران و حتی در بُعد جهانی آن ایجاد اتحاد بین مذاهب تشیع و تسنن و پیروی از رهبر فرزانه انقلاب است.

“بردی بزونه” از همکاری مردم و مسئولان استان ایلام به ویژه نماینده ولی فقیه در استان قدر دانی کرد و تاکید کرد: برای سال های آینده هم جهت خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز مهران به استان ایلام خواهند آمد.

به گزارش ایرنا، نکته حائز اهمیت در حضور این خادمان خونگرم و مهمان نواز گلستانی فارغ از هرگونه گرایش مذهبی در مرز مهران، استفاده آنها از البسه، ظروف و خیمه های سنتی خاص منطقه ترکمن صحرا است که این خادمان در کنار پدیرایی از زائران، سفیر و معرف گوشه ای کوچک از زندگی سنتی خود به زائران از دیگر اقوام ایرانی نیز هستند.

مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت به عتبات عالیات و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق مهمترین و اصلی ترین گذرگاه زمینی کشور به سمت عراق است.

بیش از ۶۰ درصد از زائران اربعین حسینی از مرز مهران تردد می کنند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.