تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲

صدور الگوی شیوه کشت نهال در ایلام به ۱۳۳ کشور دنیا

صدور الگوی شیوه کشت نهال در ایلام به ۱۳۳ کشور دنیا
ندای زاگرس - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام در مراسم کاشت نهال در چغاسبز ایلام با بیان این که شیوه کاشت نهال در استان ایلام با روش های علمی و نوین صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: این روش به ۱۳۳ کشور دنیا صادر شده و این کشورها از آن الگوبرداری کرده اند.

 

رضا احمدی که در جمع علاقمندان به طبیعت سخن می گفت، با اشاره به این که طی سال های اخیر در استان ایلام نیاز آبی نهال کاهش پیدا کرده و درخت آب مورد نیاز خود را از نزولات جوی دریافت می کند، اضافه کرد: ایلام در تولید نهال و همچنین کاداستر و رفع تداخل اراضی ملی با شخصی استان در رتبه اول کشور قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از سند دار شدن یک میلیون و ۹۵۰ هزار هکتار از اراضی استان ایلام سخن به میان آورد و افزود: ۴۰ هزار هکتار از اراضی مورد تعارض و تداخل هم در چارچوب قانون و بر اساس مستندات و مدارک به مردم بازگردانده شده است.

احمدی گفت: استان ایلام ظرفیت تولید سالانه ۶ تا ۱۲ میلیون نهال را دارد و سال جاری نیز بیش از ۶ میلیون نهال تولید و به تدریج در عرصه های طبیعی استان کاشته شده یا در حال کاشت است.

این مسئول یادآور شد: ۲ هزار و ۶۰ هکتار از اراضی کل کشور نهال کاری شده و یک هزار و ۳۰۰ هکتار از مجموع این اراضی در استان ایلام انجام گرفته است.

احمدی اضافه کرد: ۶۳ درصد از کل نهال کاری کشور در استان ایلام وجود دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام در پایان تصریح کرد: پویش های بذرکاری در استان ایلام از پاییز شروع شده و تا خردادماه و پایان بارش های نزولات جوی ادامه خواهد داشت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.