کد خبر : 55104
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸

معاون استاندار:

توسعه صنعتی ایلام نیازمند تکمیل زنجیره تولید است

توسعه صنعتی ایلام نیازمند تکمیل زنجیره تولید است

  جهانگیر رستم زاد روز شنبه در دیدار با مدیران هلدینگ کشت و صنعت ساوین و نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ایجاد اشتغال برای استان ما بسیار مهم است و ما از حضور سرمایه گذاران توانمند و اهلیت دار استقبال می کنیم. وی افزود: استان ایلام به دلیل وجود تنوع آب

 

جهانگیر رستم زاد روز شنبه در دیدار با مدیران هلدینگ کشت و صنعت ساوین و نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ایجاد اشتغال برای استان ما بسیار مهم است و ما از حضور سرمایه گذاران توانمند و اهلیت دار استقبال می کنیم.

وی افزود: استان ایلام به دلیل وجود تنوع آب و هوایی و اراضی مناسب مستعد کشت محصولات مختلف زراعی است و می توان در بخش های مختلف کشاورزی و خدماتی و صنعتی آن سرمایه گذاری کرد.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: این مزیت علاوه بر مزیت نفت و گاز و پتروشیمی است که استان را از نظر جذب سرمایه گذار با توجه به ویژگی های مناسبی که دارد آن را یک منطقه بکر برای جذب فعالیت های اقتصادی می کند.

رستم زاد با استقبال از حضور هلدینگ کشت و صنعت ساوین در استان برای توسعه کشت پنبه گفت: نماینده این هلدینگ به همراه نماینده جهادکشاورزی، آب منطقه ای و منابع طبیعی برای شناسایی اراضی مورد نظر باید حضور یابد و هلدینگ به صورت مشارکتی با کشاورزان منطقه برای توسعه مزارع پنبه اقدام کند.

وی اضافه کرد: بدون شک اقتصادی بودن برداشت کشت پنبه مشوق مناسبی برای افرایش استقبال کشاورزان در استان خواهد بود. وی تاکید کرد: در حوزه شمال استان با محدودیت اراضی ملی مواجه هستیم اما در حوزه جنوب پس از تایید جهاد و منابع طبیعی می توان اراضی مناسبی در صورت تامین آب برای کشت پنبه اختصاص داد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: با توجه به مزیت های ویژه ای که از نظر اقلیم و تنوع آب و هوایی در استان داریم از وزیر صنعت خواستیم که سرمایه گذاران را به سمت ایلام سوق دهد.

سارا فلاحی اظهار داشت: بدون شک با رونق کشت پنبه و توسعه آن در استان هم کشاورزان منتفع می شوند و هم بخشی از تولید داخل به پنبه در کشور تامین می شود. وی اضافه کرد: ما در حد رقابت با کشوری مثل مصر هستیم و باید زمینه را برای استفاده از مزیت های استان فراهم کنیم.

وی افزود: باید تضامین لازم برای کشاورزان استان فراهم شود و منفعت اقتصادی و ایجاد اشتغال بیش از هرچیز دیگر برای استان ضروری است.

فلاحی گفت: قطعا برای تکمیل زنجیره تامین همه مدیریت اقتصادی استان همکاری می کند.

مشاور تولیدی و اجرایی هلدینگ کشت و صنعت ساوین در این نشست گفت: این شرکت اکنون هفت درصد کل تولید پنبه کشور را خرید تضمینی می کند.

امیرمسعود سقفی اظهار داشت: این هلدینگ مجموعه ای که خودش را نشان داده و اکنون در استانهای زنجان، گلستان و در دشت مغان و عسلویه فعالیت می کند.

وی اضافه کرد: ۲ هزار هکتار در شهرستانهای هلیلان و ایوان قرارداد بسته ایم و امیدواریم با اعتمادی که کشاورزان منطقه به شرکت ما داشته اند، این مشارکت توسعه یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این نشست مقرر شد که پس از بررسی اراضی مناسب در حوزه جنوب کشت پنبه در استان صورت گیرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.