تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵

تمرین مشق سیاسی برای فردای فرزندانمان * ناهید ابراهیمی

تمرین مشق سیاسی برای فردای فرزندانمان   * ناهید ابراهیمی
ایلام - نوشتن نام نامزد انتخاباتی که تمام شد، دستان کوچکش برگه را از دست مادر گرفت و آن وقت از مادر خواست که او را بلند کند تا رای را در صندوق بیندازد.

این تصویر امروز بارها و بارها توسط مادران و پدران این سرزمین که در صحنه انتخابات بچه‌های کوچکشان را همراه داشتند، رخ داد.

یکی از جالب ترین و زیباترین صحنه‌های که در صف‌های انتخاباتی و در شعب انتخاباتی به چشم می‌خورد، حضور پسر و دختر بچه‌هایی بود که دست در دست والدین خود در این صحنه سیاسی کشور حضور داشتند.

این لحظات در قاب دوربین‌ها و تصاویر رسانه‌ها بارها و بارها به نمایش درمی‌آید و این نشان می‌دهد که سرمشق سیاسی را امروز بزرگترها به کودکان خویش آموزش می دهند.

روزهای خوش حضور مردم در صحنه‌های مختلف کشور به کرات به تصویر کشیده شده و در رسانه‌ها ماندگار شده است در هر صحنه‌اش کودکان با نگاه به بزرگ‌ترهای خود مشق سیاست، دینداری، فرهنگ و اصالت را می آموزند.

به راستی که حضور افرادی که احساس دین و مسئولیت در قبال این کشور و نظام و انقلاب و شهدا و امام شهدا دارند، در حالی که فرزندان کوچک خود را به همراه دارند، الگو سازی مناسبی برای آتیه این سرزمین است.

شور و شعفی که در چشمان کودکان حاضر در شعب انتخاباتی موج می‌زند بیانگر عشق و علاقه آنان به سرزمین آبا و اجدادی خویش است.

یکی از این کودکان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: من دوست دارم رای بدهم اما فعلا کوچک هستم و هشت سال دارم باید سالها منتظر شوم تا به سن رای برسم.

آترین کریمی گفت: خیلی خوشحالم که رای مامان را در صندوق انداختم انگار خودم رای دادم و یک روز بزرگ می شوم و رای میدم.

والدین یکی از بچه‌های که در شعبه انتخاباتی مدرسه صادقیه شهر ایلام حضور داشت، گفت: صحنه انتخابات، صحنه بزرگ سیاسی کشور و مشق آموزی به فرزندان برای سهیم شدن در سرنوشت خودشان و احساس مسئولیت در قبال میهنشان است.

علیرضا بهادری افزود: عشق و علاقه و ذوقی که در وجود کودکان برای حضور در انتخابات مشاهده می شود ما را به پای صندوق کشانده زیرا بسیار دوست دارند که از نزدیک کار رای گیری را ببینند.

وی ادامه داد: بچه ها دوست دارند که در سرنوشت جامعه سهیم باشند و این مسأله باید در وجود آنها نهادینه شود تا فردا با سرمشق گرفتم از والدین خود در انتخابات سیاسی کشور شرکت کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام نیز که به همراه ۲ فرزند خود در این انتخابات شرکت کرده بود، گفت: فرزندان بهترین الگو خود را والدین خویش می دانند و امروز به همراه فرزندانم شرکت کرده ام تا مشق سیاست را به آنان بیاموزم.

محمدی اظهار کرد: امروز وظیفه همه ماست که در برابر دشمنان نظام از انقلاب دفاع کنیم و به خوبی نشان دهیم که ما در صحنه حضور داریم.

وی ادامه داد: امروز همه افرادی که با عشق و علاقه در انتخابات شرکت کردند، به دشمنان یادآور شدند که تا روزی که این مردم پای ارزش‌های نظام ایستاده اند، هیچ کس نمی‌تواند به انقلاب ضربه بزند.

امروز هر ایرانی با رای خویش تیری در قلب دشمن وارد کرد و با حضور خود در پای صندوق‌های رای برای فردای روشن این سرزمین دین خود را ادا کرد.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای ۲ حوزه انتخابیه ایلام و دهلران و سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

حوزه انتخابیه ایلام شامل شهرستان های ایلام، ایوان، چرداول، سیروان، هلیلان، چوار، مهران و ملکشاهی و حوزه انتخابیه دهلران شامل شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره است.

استان ایلام دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری امروز ۱۱ اسفندماه سال از ساعت هشت صبح آغاز شده است.

جمعیت استان ایلام در حال حاضر بر اساس اعلام ثبت احوال ۶۱۷ هزار و ۱۰۲ نفر است که حدود ۴۷۰ هزار نفر از این تعداد واجد شرایط رای دادن هستند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.