کد خبر : 16954
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۹

مرکز مراقبت الکترونیک از زندانیان در ایلام افتتاح شد

مرکز مراقبت الکترونیک از زندانیان در ایلام افتتاح شد

محمد رزم روز دوشنبه در حاشیه افتتاح طرح مراقبت الکترونیکی زندانیان ایلام اظهار داشت: زندانیان جرایم درجه پنج تا هشت دارای محکومیت سه ماه تا پنج سال می توانند با درخواست شخصی از مجازات های جایگزین از جمله نصب سامانه الکترونیک مراقبت از زندانیان استفاده کنند. وی افزود: نظارت الکترونیکی نوعی کنترل متهمان و مجرمان

محمد رزم روز دوشنبه در حاشیه افتتاح طرح مراقبت الکترونیکی زندانیان ایلام اظهار داشت: زندانیان جرایم درجه پنج تا هشت دارای محکومیت سه ماه تا پنج سال می توانند با درخواست شخصی از مجازات های جایگزین از جمله نصب سامانه الکترونیک مراقبت از زندانیان استفاده کنند.
وی افزود: نظارت الکترونیکی نوعی کنترل متهمان و مجرمان است که در آن فرد متهم با استفاده از سامانه الکترونیکی هوشمند مانند دستبند یا پابند هشدار دهنده در یک محدوده مشخص و محدود کنترل می شود.
رزم با بیان اینکه با اجرای این طرح فرد از زندان آزاد می شود و در محدوده ای با رای قاضی فعالیت می کند، افزود: کاهش جمعیت کیفری زندانیان و استفاده حداقل از مجازات از مطالبات مهم رهبری است که همواره بر این امر مهم تاکید فراوان دارد.
رزم یادآور شد: اجرای عدالت اجتماعی، کاهش آسیب های اجتماعی و جمعیت کیفری، جایگزین کردن مجازات ها به جای حبس، کنترل و نظارت زندانیان و احیای شخصیتی انسانی، کاهش هدفمند جمعیت کیفری، ایجاد بهداشت روانی در میان مردم، تسریع در روند رسیدگی پرونده ها و تکریم ارباب رجوع از مهم ترین اهداف این طرح است.
وی تصریح کرد: ماه مبارک رمضان ماه صلح و سازش است و وظیفه مسئولان در این ماه پرفضیلت دعوت برادران و مومنان به صلح و سازش است.
وی ادامه داد: کاهش جرم، جنایت و ورودی پرونده ها به دادسراها و محاکم قضایی استان در ماه مبارک نشان از آموزه های دینی و تکریم کرامت انسانی از سوی قوه قضاییه است.
رزم به نامگذاری امسال به نام تکریم ارباب رجوع از سوی قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: همواره از مهمترین تاکیدات رییس قوه قضاییه، مردم داری مدیران قضایی است و رعایت این امر مهم را رضایت مردم از نظام را تقویت خواهد کرد.
رئیس دادگستری استان ایلام گفت: بسیاری از تحلیل گران سیاسی جهان، قدرت ایران را برخواسته از مردم می دانند و حضور ملت در تمامی عرصه های سیاسی، اجتماعی و غیره این موضوع مهم را در جهان بیش از گذشته آشکار کرده است.
وی اضافه کرد: ملاقات مسئولان قضایی استان با زندانیان سبب کاهش جمعیت کیفری شده و این موضوع در آزادسازی زندانیان و جلوگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه موثر است.
لازم به ذکر است، در راستای اجرای طرح مراقبت الکترونیکی از زندانیان، سه زندانی با پابند الکترونیکی از زندان مرکزی ایلام آزاد شدند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.