کد خبر : 60936
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۷

فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام حضوری شد

فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام حضوری شد
ایلام - سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام گفت: آموزش و فعالیت های این مراکز همزمان با هفته ملی کودک به صورت حضوری از سر گرفته شد.

 

محمدرضا رستم پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: بنا به ابلاغیه سازمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و باتوجه به شرایط کرونا، کلاس ها و کارگاه های حضوری مراکز کانون از هفته جاری با حضور اعضا و مربیان آنها بعد از نزدیک به ۲ سال وقفه به صورت حضوری آغاز شد.

وی افزود: کارگاه ها و کلاس ها به صورت شیفت بندی و با تعداد مشخص اعضا برگزار می شود و البته آموزش های مجازی و دورکاری مربیان تا زمانی که ستاد کرونا تصمیمی مبنی بر لغو یا ابقای دورکاری ها اتخاذ کند، این روند کماکان ادامه دارد.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام یادآور شد: فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز ار تجمع اعضای کارگاه در کنار هم، استفاده از ماسک و رعایت سایر شیوه نامه های بهداشتی برای کلاس های حضوری ضروری است و همچین تمام مربیان کانون نیز دزهای اول و دوم واکسن خود را تزریق کرده اند.

رستم پور یادآور شد: بازگشایی مراکز کانون استان در این مدت کم با استقبال بی نظیر اعضای کانون و خانواده های آنها مواجه شد و هرچند همچنان هراس و وحشت روانی ناشی از کرونا در وجود بچه های عضو کانون وجود دارد.

وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه کرونا در طی این ۲ سال تاثیر مخربی را بر روحیه و روان بچه ها گذاشته است، یکی از اهداف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام ایجاد برنامه های نشاط آفرین و روحیه بخش به بچه ها و ایجاد امیدآفرینی به آنها است.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام گفت: هرچند کلاس های مجازی از مزایای زیادی برخودار است اما از لحاظ کیفی و سبک آموزش ها، برگزاری کارگاه ها و کلاس ها به صورت حضوری به مراتب بهتر از آموزش مجازی است و حضور فیزیکی بچه ها در کارگاه ها سرزندگی و نشاط را به این کلاس ها بازگردانده است.

وی اضافه کرد: در اولین برنامه حضوری رسمی کارگاه تخصصی نقد و بررسی داستان با حضور کارشناس و نویسنده ماهر و توانای ایلامی استاد خداداد ابراهیمی برگزار می شود و این کارگاه ها با مشارکت اساتید برجسته کشوری و استانی دوباره فعالیت خود را از سر می گیرد.

به گزارش ایرنا، در هفته ملی کودک با شعار حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی ۱۰۰ عنوان برنامه در نقاط مختلف شهری و روستایی استان ایلام برگزار می شود.

۱۶ تا ۲۲ مهر هرسال به نام هفته ملی کودک نامگذاری شده است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام دارای ۲۲ مرکز آموزشی ثابت و سیار و یک مرکز فراگیر ویژه بچه هایی با نیازمندی های خاص است که برای اعضای کودک و نوجوان هفت تا ۱۷ سال برنامه های مختلف آموزشی، هنری، ادبی، علمی، ورزشی و غیره ارائه می دهد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.