تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵

۷۰ درصد معابر مهران از پسماند ایام اربعین پاکسازی شد

۷۰ درصد معابر مهران از پسماند ایام اربعین پاکسازی شد
ایلام - شهردار مهران گفت: نظافت و پاکسازی داخل شهر مهران، پل زائر و پارکینگ های اربعین و برکت از زباله و پسماند زائران اربعین کماکان ادامه دارد و تاکنون حدود ۷۰ درصد انجام شده است.

 

محمد نادعلی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: حدود ۷۰ درصد نظافت و تمیزکاری داخل شهر مهران، پل زائر و پارکینگ های اربعین و برکت انجام گرفته و این روند تا نظافت کامل این اماکن ادامه دارد.

وی افزود: زباله و پسماندها جمع آوری و حمل شده اما هنوز نظافت این نقاط به طور کامل صورت نگرفته است، ولی در داخل شهر مهران بلوارها، معابر، خیابان های اصلی و درب مدارس تمیزکاری و شست و شو شده اند.

شهردار مهران ادامه داد: اما نظافت کوچه ها، خبابان های فرعی و کم تردد و همچین پاکسازی و شست و شوی جداول و کانال های هدایت آب در حال انجام است.

نادعلی پور یادآور شد: باتوجه به حجم بالای زباله و پسماند و اینکه شهرداری های معین نیز بعد از اربعین به استان های خود برگشتند، شهرداری مهران توان پاکسازی همه نقاط را از نظر تجهیزات و نیرو نداشت.

وی اضافه کرد: در این راستا جلساتی در فرمانداری مهران تشکیل و مقرر شد ادارات و دستگاه های دیگر نیز برای نظافت مهران با شهرداری همکاری کنند.

وی گفت: محوطه پایانه مرزی توسط خود مسوولان پایانه و از پاسگاه بهرام آباد تا میدان اربعین نیز برخی دستگاه های شهرستان مشارکت در پاکسازی دارند اما عمده نظافت بر عهده شهرداری مهران است.

به گزارش ایرنا، در اربعین امسال افزون بر سه میلیون و ۵۰ هزار نفر زائر معادل بیش از ۶۰ درصد کل زائران از مرز مهران تردد کردند.

نزدیکی مسافت و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق عمده ترین دلیل انتخاب مرز مهران به عنوان اولین و اصلی ترین مرز زمینی کشور به عتبات عالیات از سوی زائران است.

جمعیت شهرستان مهران ۱۷ تا ۲۰ هزار نفر است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.