کد خبر : 51756
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹

مدیرکل منابع طبیعی:

۶ میلیون اصله نهال در ایلام کاشت می شود

۶ میلیون اصله نهال در ایلام کاشت می شود

به گزارش ایرنا، رضا احمدی روز سه شنبه در حاشیه نهال کاری هیات ورزشی های همگانی استان اظهار داشت: این نهال کاری در قالب طرح های زراعت چوب، توسعه جنگل، جنگل کاری اقتصادی مشارکتی و بادشکن زنده در حاشیه جاده ها و مزارع انجام می گیرد. وی افزود: این نهال کاری ها با مشارکت صنوف

به گزارش ایرنا، رضا احمدی روز سه شنبه در حاشیه نهال کاری هیات ورزشی های همگانی استان اظهار داشت: این نهال کاری در قالب طرح های زراعت چوب، توسعه جنگل، جنگل کاری اقتصادی مشارکتی و بادشکن زنده در حاشیه جاده ها و مزارع انجام می گیرد.

وی افزود: این نهال کاری ها با مشارکت صنوف و گروه های مختلف، اقشار مردم، انجمن های مردم نهاد، هیات های ورزشی، ادارات و سایرین از اولین بارش پاییزه تا کنون در حال انجام است و تا نیمه اول اسفندماه ادامه دارد.

احمدی یادآور شد: این نهال ها و بذور، تولید نهالستان های استان است که با استاندارها و کیفیت لازم و مقاوم در برابر آفات و تنش های جوی انتخاب می شوند.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین دغدغه ها و برنامه ها، مراقبت و پایش حفظ سلامت نهال ها بعد از کاشت است که در این راستا تفاهم نامه هایی با گروه های گوناگونی نظیر انجمن های مردم نهاد و هیات های ورزشی منعقد شده است که این گروه ها تا ۲ سال از نهال های تازه کاشت شده مراقبت و آبیاری کنند.

وی گفت: نهال ها در ابتدای کاشت بسیار آسیب پذیر و شکننده هستند و باید از آنها به طور جدی مراقبت و پایش شود و انجمن های مردم نهاد و هیات های ورزشی این وظیفه مهم را در قبال نهال های نورس بر عهده گرفته اند.

وی افزود: در سال جاری تاکنون سه هزار هکتار از اراضی ملی استان نهال کاری، سه هزار هکتار زراعت چوب و ۲ هزار هکتار هم نهال کاری مشارکتی انجام گرفته است و این روند همچنان ادامه دارد.

وی یادآور شد: حضور و مشارکت مردم در نهال کاری و حراست از جنگل ها از پراهمیت ترین مقوله ها در نهال کاری و بذر پاشی است و در سال های اخیر همکاری مردم با کارشناسان منابع طبیعی در این زمینه محسوس و چشمگیر بوده است.

به گزارش ایرنا، امروز در ۵۰۰ هکتار از اراضی طبیعی دره ارغوان با مشارکت جمعی از ورزشکاران استان نهال کاری شد.

استان ایلام هم اکنون با احتساب جنگل های طبیعی و دست کاشت دارای ۷۱۰ هزار هکتار اراضی جنگلی است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.