کد خبر : 31036
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴

۶۰ میلیارد ریال به بهسازی مسیرهای ارتباطی سیروان اختصاص یافت

۶۰ میلیارد ریال به بهسازی مسیرهای ارتباطی سیروان اختصاص یافت

پایگاه خبری تحلیلی ندای زاگرس (www.nedayezagros.ir) نورالله دلخواه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: در حال حاضر عملیات بهسازی ۱۲ کیلومتر از مسیر لومار به ایلام در حال انجام است که ظرف مدت یک ماه آینده این محور با عرض ۱۱ متر تکمیل و زیر بار ترافیک می رود. وی

پایگاه خبری تحلیلی ندای زاگرس (www.nedayezagros.ir)

نورالله دلخواه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: در حال حاضر عملیات بهسازی ۱۲ کیلومتر از مسیر لومار به ایلام در حال انجام است که ظرف مدت یک ماه آینده این محور با عرض ۱۱ متر تکمیل و زیر بار ترافیک می رود.

وی افزود: عملیات اجرایی دیگر پروژه‌ها در راه های این شهرستان با تکمیل مطالعات و فراهم شدن بستر مناسب و وضعیت مساعد جوی آغاز خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با اشاره به اقدامات این اداره کل در سال جاری یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون ۲۷۰ هزار مترمربع عملیات لکه گیری و بیش از ۱۲۰ هزار تن آسفالت برای عملیات بهسازی و روکش آسفالت رویه راه ها صرف شده است.

به گفته دلخواه برای اجرای بهسازی و لکه گیری این میزان از راه های استان اعتباری معادل ۳۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی تاکید کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون نقاط حادثه‌خیز متعددی در سطح استان شناسایی شده است که برخی از آنها بازسازی، اصلاح و برخی نیز تا پایان سال جاری ایمن سازی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با بیان اینکه سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر جاده در حوزه استحفاظی این استان وجود دارد، گفت: امسال ۹۲ نقطه مستعد بروز حوادث جاده ای و تصادف در قالب فعالیت های امانی راهداری و پیمانی ایمن سازی شده است.

دلخواه از شناسایی ۶۷ نقطه حادثه خیز دیگر در استان خبر داد و افزود: پیگیری های لازم جهت تامین اعتبار از منابع ملی و استانی برای رفع این نقاط در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام مسئولیت نگهداری از یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی را بر عهده دارد، گفت: انجام روکش آسفالت، لکه‌گیری، خط کشی، شانه سازی، ایمن سازی حاشیه راه، نصب تابلوی اخطار و اجرای روشنایی در گردنه‌ها در نقاط مختلف راه‌های این استان از دیگر اقدامات این اداره کل است.

استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۱۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است.

توپوگرافی خشن، وجود ناهمواری و پستی و بلندی فراوان در کنار کوهستانی بودن بخش عمده‌ای از ایلام باعث شده است این استان در مقایسه با دیگر مناطق کشور حتی استان‌های همسایه از حیث راه از کم توسعه‌ترین مناطق باشد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.