کد خبر : 25442
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۵

پاسخ حزب الله به رژیم صهیونیستی و پایان دوران هدف گیری لبنان

پاسخ حزب الله به رژیم صهیونیستی و پایان دوران هدف گیری لبنان

حزب الله لبنان روز یکشنبه ۱۰ شهریور از انهدام یک خودروی نظامی رژیم صهیونیستی در جاده پادگان «افیفیم» خبر داد که بر اثر آن یک خودروی نظامی رژیم صهیونیستی منهدم شد. حزب الله در بیانیه ای اعلام کرد، این عملیات توسط گروه شهید «حسن زبیب» و «یاسر ضاهر» انجام شده است و بر اثر آن

حزب الله لبنان روز یکشنبه ۱۰ شهریور از انهدام یک خودروی نظامی رژیم صهیونیستی در جاده پادگان «افیفیم» خبر داد که بر اثر آن یک خودروی نظامی رژیم صهیونیستی منهدم شد. حزب الله در بیانیه ای اعلام کرد، این عملیات توسط گروه شهید «حسن زبیب» و «یاسر ضاهر» انجام شده است و بر اثر آن شماری از نظامیان صهیونیست کشته و زخمی شده اند. رژیم صهیونیستی هم به نظامیان خود در مرزهای شمالی دستور داده، برای هرگونه حمله از سوی حزب الله خود را آماده کنند. ارتش رژیم صهیونستی دستور داده است تا پناهگاه‌ها در مناطقی که تا چهار کیلومتر از مرزهای لبنان فاصله دارند، گشوده شوند. این رویدادها در شرایطی رخ داد که بامداد یکشنبه هفته گذشته سوم شهریور دو فروند پهپاد متجاوز رژیم صهیونیستی با نقض حریم هوایی لبنان در جنوب بیروت در منطقه ضاحیه سقوط کردند. پهپاد نخست هیچ گونه خسارتی به همراه نداشت، ولی پهپاد دوم که مجهز به بمب بود، به بخشی از ساختمان رسانه ای حزب الله خساراتی وارد کرد. پس از این رویداد سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله وعده داده بود که پاسخ کوبنده ای به رژیم صهیونیستی خواهد داد و روز گذشته حزب الله وعده خود را عملی کرد.

پیام قوی حزب الله به رژیم صهیونیستی

به نوشته روزنامه الکترونیکی «رای الیوم»، حزب الله به حمله های رژیم اسرائیل پاسخ داد و با هدف قرار دادن مرکز نظامی این رژیم، این پیام قوی را به اسرائیلی ها رساند که حزب الله در برابر هرگونه حمله صهیونیست ها به سرزمین های لبنان دست بسته نخواهد نشست.

به نوشته شبکه خبری «الجزیره» قطر، پس از چند روز انتظار بالاخره حزب الله وعده خود درباره پاسخ نظامی به حمله های اسرائیل را اجرایی کرد. بسیاری حمله حزب الله به اسرائیل را بیانگر پیروزی برای حزب الله و قدرت مقاومت دانستند. دبیر کل حزب الله وعده های خود را با حمله حزب الله به سرزمین های اشغالی عملی کرد. آمادگی نظامیان رژیم اسرائیل در مرزها مانع از این نشد که حزب الله تهدیدهای خود را عملی نسازد. این موضوع نشان می دهد که درگیری نظامی به سود حزب الله رقم خورده است. زرادخانه های نظامی و سامانه های پدافند موشکی رژیم صهیونستی هم نتوانستند موشک های دقیق حزب الله را رهگیری و مانع از برخورد آنها به هدف شوند. در نتیجه می توان گفت که حزب الله در تنش نظامی با اسرائیل پیروز شده است و در گفته ها و اقدامات خود ثابت کرده است که دوران هدف گیری لبنان به پایان رسیدن است.

نتایج معکوس ماجراجویی های رژیم صهیونیستی

روزنامه «البناء» لبنان در گزارشی به قلم «حسن حردان» نوشت اگرچه سردمداران رژیم صهیونیستی پس از پیروزی های محور مقاومت در سوریه، عراق، یمن، غزه و ایران، با حمله های اخیر خود خواسته اند خود را از تنگنا رهایی بخشند و با تحمیل معادلات جدید درگیری محبوبیت نتانیاهو را در آستانه انتخابات افزایش دهند. اما این رژیم در نتیجه افزایش قدرت کمی و کیفی مقاومت و آمادگی آن برای مقابله با اقدامات دشمن با شکست مفتضحانه ای روبرو شده است. طبیعی است که مقاومت در برابر حمله های رژیم صهیونیستی با پاسخ مناسب خود مانع از این می شود که رژیم صهیونیستی قواعد جدیدی برای درگیری ها تحمیل کند. تقویت معادلات بازدارندگی توسط مقاومت و اعلام سید «حسن نصرالله» مبنی بر اینکه عقربه های ساعت به عقب برنخواهد گشت و مقاومت از این پس برای سرنگونی پهپادهای رژیم صهیونیستی اقدام خواهد کرد نشان می دهد که حمله های رژیم صهیونیستی نتایج معکوسی برای رژیم صهیونیستی و نتانیاهو به دنبال خواهد داشت.

به نوشته روزنامه الکترونیکی «رای الیوم»، نتانیاهو با ارسال پهپادها به منطقه ضاحیه اشتباه راهبردی بزرگی مرتکب شد. او امیدوار بود که با این اقدام کفه ترازو را در انتخابات آینده به سود خود سنگین کند. اما این اقدام نتایج معکوسی برای او به دنبال داشت. نظرسنجی های اخیر نشان داد که محبوبیت حزب او در برابر حزب «سفید آبی» کاهش یافته است. حزب الله از هرگونه اقدام اسرائیل درباره اقدام انتقامی خود از این رژیم ترسی ندارد. زیرا این حزب زرادخانه بزرگی از موشک های هوشمند، پهپادها و سامانه های دفاعی را در اختیار دارد که می تواند بیشتر شهرها، اهداف حیاتی و راهبردی را در سرزمین های اشغالی هدف قرار دهد. آرامشی که در میان نیروهای حزب الله و هواداران آن وجود دارد نیز از این موضوع ناشی می شود. در صورتی که جنگی در آینده رخ دهد در این جنگ تنها حزب الله حضور نخواهد داشت. بلکه ارتش لبنان و همپیمانان حزب الله در محور مقاومت نیز در آن حضور خواهند داشت. نتانیاهو خود را در دام دشواری گرفتار کرده است.

ناتوانی رژیم صهیونیستی در تغییر قواعد بازی

روزنامه «الدستور» اردن هم پیش از این نوشت: شرایط سخت و پیچیده ای در منطقه حاکم است. رژیم اسرائیل قادر به تغییر قواعد بازی در منطقه نیست. این رژیم با حمله های خود به دنبال ایجاد خلاء و از بین بردن نتایج و واقعیت های پس از جنگ سوریه و تحمیل اراده خود برای تغییر موازنه قدرت است و در این راه از قدرت نظامی خود استفاده می کند. اما این بار هم رژیم اسرائیل با محاسباتی دشواری روبرو است. همه کنشگران منطقه ای در حالتی از انتظار و تنش شدید به سر می برند. همه از امکانات نظامی خود استفاده می کند. حزب الله با سرنگونی پهپادهای اسرائیل نشان داد قدرت دفاعی بی سابقه ای دارد.

روزنامه «العربی الجدید» چاپ لندن در گزارشی به قلم «محمد احم بنّیس» نوشت: حمله های اخیر رژیم اسرائیل به مقر جریان های وابسته به ایران در سوریه، عراق و لبنان تحول تازه ای در راهبرد این رژیم برای مقابله با نفوذ منطقه ای ایران است. این موضوع نشان می دهد که این رژیم از اینکه ایران توانسته است تحریم های آمریکا را دور زند و با ایجاد ارتباط با عراق، سوریه، لبنان و یمن یک حلقه ژئو استراتیک برای امنیت خود ایجاد کند، نگران است. این اقدام اسرائیل از سوی دیگر با شکست طرح «معامله قرن» و همچنین کاهش احتمال وقوع جنگ میان آمریکا و ایران در ارتباط است. با این وجود و در نتیجه ناتوانی همپیمانان جدید تل آویو در منطقه خلیج فارس برای مقابله با نفوذ ایران در لبنان و منطقه و همچنین ناتوانی آنها در شکست دادن انصارالله در یمن به نظر می رسد رهبران صهیونیست در حال بی تابی هستند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.