کد خبر : 59140
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۳

مدیرکل بهزیستی ایلام: آموزش به تنهایی کنترل کننده خودکشی نیست

مدیرکل بهزیستی ایلام: آموزش به تنهایی کنترل کننده خودکشی نیست
ایلام - مدیرکل بهزیستی ایلام با اشاره به‌ موضوع خودکشی به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی مهم کشور و این استان گفت: آموزش به تنهایی کنترل کننده این پدیده نیست.

 

زهرا همتی روز جمعه به مناسبت روز جهانی پیشگیری از خودکشی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این اداره‌ کل به عنوان یکی از اعضای کمیته فرهنگی‌ و پیشگیری از خودکشی، ارایه آموزش و مداخله در مواردی که فرد قصد خودکشی دارد را به عموم‌ مردم به عنوان یکی از راهکارهای پیشگیری از خودکشی در دستور کار دارد ولی این آموزشها و مداخلات به تنهایی برای کنترل این آسیب کافی نیست.

وی ادامه داد: آموزش ها توسط این اداره کل در دوران کرونا ادامه داشته و از طریق مجازی و محله محوری به تسهیلگران برای آگاه سازی مردم مناطق مختلف استان ارایه می شود.

همتی همچنین با اشاره به فعالیت شبانه روزی مرکز اورژانس اجتماعی این اداره‌کل اظهار کرد: هر گونه تماس با خط ۱۲۳ در خصوص تصمیم اقدام به خودکشی منجر به مداخله سریع و پیشگیرانه مددکاران این سازمان می شود.

وی با ذکر اینکه خودکشی پدیده ای چند علتی است، اظهار کرد: بی شک یک ارگان بتنهایی کنترل کننده این آسیب اجتماعی نبوده و همه دستگاه های مرتبط با مسایل اجتماعی باید در این زمینه مشارکت و همراهی داشته باشند.

مدیر کل بهزیستی ایلام خودکشی را علاوه بر تاثیرپذیری از مسایل درون خانواده ناشی از مسایل اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و روانی جامعه دانست و گفت: علاوه بر آگاه سازی و آموزش خانواده ها، دستگاه های مختلف در زمینه اشتغال، درمان بیماران روانی وجمع اوری وسایل در دسترس جهت خودکشی و غیره در پیشگیری و کنترل این آسیب نقش دارند.

وی با ذکر اینکه بیان واژه خودکشی در برخی خانواده ها عادی شده، افزود: بیان کردن واژه خودکشی و اقدام به خودکشی در درون خانواده پس از بروز مشکلات بین فردی و خانوادگی باعث تاثیر گذاری و عادی شدن آن بویژه در بین نوجوانان به عنوان یک راهکار در ذهن آنها شکل خواهد گرفت.

۱۹ شهریورماه روز جهانی‌ پیشگیری از خودکشی نامگذاری شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.